Wederom oefenzege voor S.V. Honselersdijk Onder 23
donderdag 3 mei 2018

S.V. Honselersdijk onder de 23 jaar heeft een nuttige oefenwedstrijd gespeeld tegen KMD2. De oranjehemden traden aan met een jonge groep spelers, 6 van de A-junioren (waarvan 2 spelers 1e jaars), 5 van het 3e en 3 spelers van het 1e/2e.

Na blessures maakten Devin van Dijk na 2 maanden en Stanley Vlielander na 5 maanden weer de eerste speelminuten.
In de zeer open en sportieve wedstrijd was het S.V. Honselersdijk wat sterk begon. KMD werd redelijk onder druk gezet door de jonge Honselse ploeg. Er werden kleine kansen gecreƫerd, maar vooral de eindpass was niet zuiver.
Na 20 minuten kwam KMD steeds meer in de wedstrijd en werd het de betere ploeg. Dit resulteerde in de 0-1 in de 24e minuut. KMD bleef de betere ploeg en Honselersdijk kwam er maar mondjesmaat uit. In de 38 minuut strafte KMD, na goed doorjagen, een fout af in de Honselse defensie en de 0-2 was een feit.

Na de rust kreeg het publiek een ander Honselersdijk te zien. KMD werd nu wel veel eerder vastgezet op eigen helft. Dit resulteerde al snel in een goede assist van Menno Rijploeg op Bas vd Voort, die beheerst de 1-2 maakte in de 53e minuut. Honselersdijk kwam meer aan het voetballen toe via het middenveld, waardoor het grip op de wedstrijd kreeg. Bij vlagen waren er goede aanvallen en zo was het in de 59e minuut Mark Post die met een mooi afstandsschot de bal hoog in de touwen schoot: 2-2. Achterin werd er weinig weggeven en Honselersdijk bleef het betere van het spel houden. In de 75e minuut was het een steekbal van Bas vd Voort op Nick vd Kraan, die knap de keeper omspeelde en de 3-2 beheerst afmaakte.

KMD zette nog wel aan in de slotfase, maar de verdediging stond goed onder leiding van aanvoerder Dahley le Duc. Na 90 minuten floot de goed leidende scheidsrechter Frans van Leeuwen af en konden beide ploegen terugkijken op een goede, sportieve oefenpartij.

De ploeg van Honselersdijk:
1. Dahley le Duc (1e/2e)
2. Devin van Dijk (1e/2e)
3. Stanley Vlielander (1e/2e)
4. Mike Treffers (3e)
5. Bas van Duyn (3e)
6. Mark Post (3e)
7. Rody Grootscholten (3e)
8. Mark Remmerswaal (3e)
9. Bas v/d Voort (A-junioren)
10. Brandon Mackaay (A-junioren)
11. Chaid El Mahjari (A-junioren)