S.V. Honselersdijk zaal sluit 1e divisie avontuur af met nederlaag
zondag 22 april 2018

S.V. Honselersdijk verloor vrijdagavond met 5-10 van Texel’94 en eindigde zo een goede periode in mineur. De gebeurtenissen van afgelopen week hadden de sporen achter gelaten bij spelers en staf en echt gemotiveerd om tot het gaatje te gaan was ook niet iedereen meer. De sfeer in de Sosefhal was echter weer top. Er was veel publiek gekomen om nog een keer de zaalvoetballers van S.V. Honselersdijk in actie te zien. De spelers van beide teams trakteerden het publiek dan ook op een attractieve zaalvoetbalwedstrijd.

Eerder deze week had het bestuur van de Dijkse ploeg besloten niet verder te gaan met zaalvoetbal op niveau. Vooral de manier waarop deze beslissing genomen is, en de uitvoering ervan, zorgen voor veel frustratie en onbegrip bij de direct betrokkenen. Coach Naim el Yousfi en teamleider Morad Naimi hadden dan ook grote moeite om een team op de been te brengen. Turks international Kenan Koseoglu bijvoorbeeld besloot dan ook gelijk zijn spullen in te leveren nadat elk zaalvoetballid van S.V. Honselersdijk maandagavond kort na het bestuursbesluit per mail op de hoogte was gesteld van het bericht dat er komend seizoen bij het andere Oranje geen plek meer is voor de 1e divisie zaalvoetbal. Vooral het feit dat het bestuur ervoor gekozen had om elk lid direct per mail op de hoogte te brengen van deze onheilstijding verdiende niet de schoonheidsprijs. Hiermee werd teamleider Morad Naimi gepasseerd om eerst spelers en begeleiding persoonlijk op de hoogte te brengen.

Voor beide teams stond eigenlijk niets meer op het spel. S.V. Honselersdijk had zich vorige week veilig gespeeld. Een plek in de middenmoot in de 1e divisie was de doelstelling en coach Naim el Yousfi heeft dat met zijn spelers weten te realiseren. Belangrijk was de wederopstanding nadat het team na “Texelgate” op sterven na dood was. Er zijn wat andere spelers opgestaan en bijgekomen. Deze spelers wisten vrijdagavond het publiek ook te vermaken. Het laatste doelpunt in de 1e divisie van een Honselse speler was er dan ook eentje om in te lijsten en betekende dus ook een waardig afscheid. Othman el Hammouchi stuurde diverse Texelse spelers het bos in en bracht met zijn 2e treffer de eindstand van 5-10 op het scorebord. Mo Laari, Né-Shawn Morris en James Dhanai waren eerder in de wedstrijd succesvol. Texel presenteerde zich uiterst doeltreffend. De ploeg was dodelijk in de counter op momenten dat een Honselse speler even niet bij de les was.

Teamleider en animator van het Honselse topzaalvoetbal avontuur, Morad Naimi, wil graag met groep en begeleiding door op een hoog zaalvoetbalniveau. De beslissing van het Honselse bestuur om na slechts 2 seizoenen te stoppen met Zaalvoetbal op topniveau is in zijn ogen te snel genomen. De mogelijkheden om tegemoet te komen aan de bezwaren van het bestuur zijn nooit goed doorgepraat en onderzocht. Voorzitter Erik Sosef verklaarde dan ook wel dat het bestuur niet trots is op deze beslissing. Het is ook een gemis voor het Westlandse zaalvoetbal. Waar met name de jeugd de laatste periode ook warm gemaakt werd voor het zaalvoetbal is er nu ook niets meer voor hen. In de opleiding van jeugdspelers is het ook van belang dat zij naast het veldvoetbal ook trainingen of wedstrijden in de zaal krijgen om zo aan hun techniek en handelingssnelheid te werken. Naimi had dit graag ook bij S.V. Honselersdijk willen ontwikkelen zodat zijn club hiervan ook kon profiteren. De toekomst zal leren wat de impact is van deze beslissing. Voorlopig zijn er alleen maar verliezers…..

Verslag: Peter Botman

Condubouw