S.V. Honselersdijk zaal op drempel van handhaving
zondag 8 april 2018

Door een 2-5 zege op bezoek bij Het Vennewater is S.V. Honselersdijk nog maximaal 3 punten verwijderd van prolongatie van het 1e divisieschap. Die punten zouden behaald moeten worden in de uitbeurt bij Leekster Eagles of de thuisbeurt tegen Texel op respectievelijk 13 en 20 april. Directe degradatie is met de zege vrijdagavond sowieso voorkomen, in het slechtste geval dient het andere Oranje nog PD wedstrijden te spelen indien de laatste 2 speelronden niet verlopen zoals gewenst.

S.V. Honselersdijk wist waar het om ging in Heiloo, het speelde goed, werkte hard en liet zien dat het als team ook goed kan fungeren. De 1e helft werd er dan ook een 0-2 voorsprong genomen. Gesteund door vele Dijkse supporters, die het thuispubliek overstemden, liet de ploeg van coach Naim el Yousfi zich niet van de wijs brengen door de aansluitingstreffer kort na rust. Want de Westlandse ploeg liep uit naar 1-4 wat uiteindelijk een 2-5 zege werd. Uitblinker NĂ©-Shawn Morris scoorde 2 maal. Kenan Koseoglu, Farid El Hammouchi en James Dhanai wisten de Vennewater sluitpost ook te verschalken. S.V. Honselersdijk kwam de wedstrijd ook verder zonder kleerscheuren door waar de Noord Hollandse ploeg tegen 6 gele kaarten opliepen waarvan er 2 spelers al vroegtijdig onder de douche moesten vanwege een 2e gele kaart.

Coach Naim el Yousfi was tevreden over zijn team en ziet de komende wedstrijden met vertrouwen tegemoet. Om zich helemaal veilig te spelen heeft hij nog 3 punten nodig en met een schuin oog wordt er gekeken naar Hovocubo 2. Het 2e team van de lijstaanvoerder in de Eredivisie moet komende vrijdag op bezoek bij Het Vennewater en eindigt thuis tegen Urk. De voorsprong van S.V. Honselersdijk op Hovocubo is momenteel 5 punten.

Verslag: Peter Botman
Foto: Martin van Oostveen