Kraker alert: Die Haghe - S.V. Honselersdijk
vrijdag 6 april 2018

Het eerste elftal heeft sinds lange tijd weer een uitwedstrijd op het programma staan die gemakkelijk met de fiets te bezoeken is. Het vlaggenschip van S.V. Honselersdijk kan zich namelijk opmaken voor een kraker tegen Die Haghe, momenteel koploper in de tweede klasse C. De onderlinge historie wijst uit dat de wedstrijd van dit weekend een spectaculaire middag op kan leveren.

De heenwedstrijd verliep voor S.V. Honselersdijk niet als gehoopt. De 0-2 einduitslag op Super Saturday betekende toen een nederlaag in de tweede competitiewedstrijd van dit seizoen. De Honselersdijkers wisten zich in het vervolg van de competitie goed te herpakken, wat inmiddels heeft geleid tot een 4e plaats op de ranglijst.

Koploper Die Haghe ging twee maanden geleden nog soeverein aan kop in de tweede klasse met een voorsprong van 14 punten. Inmiddels is dit gat geslonken tot 6 punten op runner-up Valken'68, mede doordat er afgelopen 5 wedstrijden slechts 4 punten werden behaald. Daarbij dient opgemerkt te worden dat 3 van de 4 verloren wedstrijden op eigen terrein werden gespeeld. De Haagse formatie zal er dus alles aan gelegen zijn om zich tegen S.V. Honselersdijk op het eigen sportpark te herpakken.

Historie
Zoals eerder benadrukt kennen S.V. Honselersdijk en Die Haghe een rijke onderlinge historie. De allereerste ontmoeting tussen beide clubs vond plaats in het seizoen 1982/1983. Toen wist S.V. Honselersdijk in de 4e klasse A met 0-2 te winnen bij Die Haghe. Een recent hoogtepunt uit de onderlinge strijd is voor S.V. Honselersdijk de promotie naar de tweede klasse. In een poule met Die Haghe en KMD kwam de Honselse formatie als winnaar uit de bus, mede door een 3-1 overwinning op Die Haghe.

In de voorbeschouwing van Haaglanden Voetbal werd er uitgebreid stilgestaan bij de wedstrijd tussen Die Haghe en S.V. Honselersdijk. In de video van de voorbeschouwing is vanaf 9:50 meer over de wedstrijd te horen, met onder meer een interview met de trainer van S.V. Honselersdijk: Piet Boon.

Scheidsrechter van dienst is komende zaterdag M. Sahan, die om 14:30 voor het begin van de wedstrijd zal fluiten. We zien iedereen graag terug op Sportpark Ockenburgh voor de kraker tussen Die Haghe en S.V. Honselersdijk. Tot zaterdag!

Sosef & v/d Knaap