Vrijwilliger van de Maand: Gerrit van der Meer
zaterdag 31 maart 2018

Een vereniging kan niet bestaan zonder vrijwilligers, dit geldt uiteraard ook voor onze mooie vereniging. Omdat we bij S.V. Honselersdijk meer dan trots zijn op al onze vrijwilligers, zullen we in 2018 elke maand iemand benoemen tot Vrijwilliger van de Maand. De verkozen vrijwilliger wordt in het zonnetje gezet en ontvangt daarnaast ook een sportief cadeau namens de club.

Afgelopen maanden werden Aad van Renesse en Nico Bruggeling al benoemd tot Vrijwilliger van de Maand. Dit betekent dat we inmiddels zijn beland bij de derde Vrijwilliger van de Maand en voor de maand maart is dit de welbekende scheidsrechter Gerrit van der Meer. Sinds jongs af aan heeft Gerrit diverse vrijwilligerstaken voor de vereniging verricht. In onderstaand interview nemen we een kijkje in het leven als vrijwilliger van Gerrit.

Welke vrijwilligerstaken verricht je momenteel bij de vereniging?
"Sinds eind vorige eeuw ben ik scheidsrechter van jeugdelftallen bij S.V. Honselersdijk. Hiervoor heb ik inmiddels ook met succes de BOS scheidsrechtersopleiding voor gevolgd. Daarnaast maak ik ook deel uit van de kascommissie met Jan Dijkhuizen. Hiervoor hebben we vele avonden tot in de late uurtjes met onze neuzen in de boeken gezeten."

Wat vind je het leukste aan het fluiten van wedstrijden voor de jeugd?
"Ik fluit met heel veel plezier mijn wedstrijdjes, immers is er zonder scheids ook geen wedstrijd. Wat ik vooral het leukste vind is dat je op deze manier betrokken blijft bij de jeugd van S.V. Honselersdijk. Het is leuk om de ontwikkeling te zien en ook is het leuk dat de jeugdspelers je gaan herkennen als scheidsrechter. Daarnaast is het zo dat door lekker actief te blijven het biertje na afloop nog lekkerder smaakt."

Heb je zelf in het verleden gevoetbald?
"Jazeker, ik ben op 8-jarige leeftijd begonnen in de welpen van S.V. Honselersdijk. Toen voetbalden we zelfs nog op het terrein waar nu de tennisvereniging is gehuisvest. Helaas moest ik na 7 jaar stoppen vanwege een knieblessure. Dit vond ik heel jammer, maar gelukkig heb ik vervolgens nog wel 15 jaar lang kunnen basketballen bij Westland Stars in 's-Gravenzande."

Heb je hiervoor nog ander vrijwilligerswerk verricht voor de vereniging?
"Naast scheidsrechter ben ik ook nog elftalleider geweest. Vanaf het tweede jaar dat mijn zoon Stefan ging voetballen ben ik tot en met de B, met onder andere Wim van Holsteijn, leider geweest van het team waarin hij voetbalde.
Ook heb ik me in de tussentijd aangemeld bij Chris van den Berg als wedstrijdsecretaris voor de E-pupillen. Hierbij mocht ik Rob Thoen, waarmee ik vroeger nog heb gevoetbald, opvolgen. Een jaar later werd ik ook wedstrijdsecretaris van de F-pupillen als opvolger van Cees Vogels."

Wat zijn je absolute hoogtepunten in je tijd bij S.V Honselersdijk?
"In mijn tijd als wedstrijdsecretaris van de E-pupillen volgde ik de E1 best intensief, met Sjaak als trainer en Fred & Toon als leiders. Dat was toen echt een toplichting, waardoor we legendarische wedstrijden mee mochten maken tegen onder meer de E-jeugd van Feyenoord."

Heb je ook nog dieptepunten gekend in je tijd bij S.V. Honselersdijk?
"Jazeker, een hele opvallende zelfs. In mijn korte periode als voetballer heb ik in een uitwedstrijd bij LYRA een rode kaart gekregen. Het ironische hieraan is dat dit voor aanmerkingen op de wedstrijdleiding was, ik wist het wat dat betreft altijd beter. Misschien ben ik daarom wel scheidsrechter geworden...."

Hierbij willen we Gerrit van der Meer bedanken voor zijn jarenlange inzet voor de club en we hopen Gerrit nog vele jaren als scheidsrechter op de Honselse velden terug te mogen zien. Als cadeau heeft Gerrit een Dfit Activity Tracker ontvangen, waarmee onder meer alle dagelijkse activiteiten en je hartslag gemeten kunnen worden. Wellicht ook handig tijdens het fluiten van de wedstrijden!

Volgende maand zetten we opnieuw een van onze dierbare vrijwilligers in het zonnetje!

Van der Meer verzekeringen