S.V. Honselersdijk zaal geeft niet thuis
zaterdag 31 maart 2018

Tegen de nummer 4 op de ranglijst, `t Knoopunt 2, liep S.V. Honselersdijk tegen een 4-9 nederlaag op. Een domper na een aantal goede resultaten. Teveel (dragende) spelers waren niet in vorm en wisten het niet door inzet om te buigen. Na een 2-2 tussenstand liep Knooppunt uit naar een 3-5 voorsprong bij rust welke de 2e helft niet meer weggegeven werd. De Amsterdamse ploeg strafte de fouten van de Oranjehemden goed af.

Met 75-voudig international Mohamed Attaibi in de ploeg had het Knooppunt 2 een speler die afgelopen vrijdag het verschil maakte. De ervaren zaalvoetbalspeler deed ritme op in het reserveteam van de landskampioen. Hij liet zien dat zaalvoetbal ook het kiezen van momenten is. Wanneer een tegenstander even verslapt was hij er als de kippen bij om toe te slaan. Hij scoorde 4 keer voor de Amsterdammers. Nu moet ook de rest van het team van `t Knooppunt niet te kort worden gedaan. Het fungeerde meer als team als S.V. Honselersdijk en als zodanig was de zege verdiend.
De ploeg van Naim el Yousfi zat niet lekker in de wedstrijd en teveel werd er naar elkaar gekeken en de eigen prestatie leed daaronder in negatieve zin. Alleen Né-Shawn Morris en Farid el Hammouchi haalden een voldoende. Toevallig 2 spelers die de laatste weken niet in goeden doen waren en nu sportieve revanche namen.
Opvallend was ook dat S.V. Honselersdijk deze wedstrijd opbouwend teveel in de fout ging wat totaal 4 tegendoelpunten kostte. Né-Shawn Morris scoorde 3 maal, Othman el Hammouchi opende de score.
Het hopen is dat het andere oranje snel de draad weer weet op te pakken om volgende week tegen het Vennewater beter voor de dag te komen. In Heiloo moet S.V. Honselersdijk op 6 april de volle winst binnen halen om de Noord Hollanders onder zich te houden op de ranglijst en zelf niet in de problemen te komen.

S.V. Honselersdijk dames zaal denderen door
De Honselse dames lijken niet te stoppen en het kampioenschap komt met de week dichterbij. Ook de lastige uitwedstrijd tegen Delft ging vrij gemakkelijk gewonnen nadat in de 1e helft de Dijkse dames nog wel even wakker moesten worden. Op bezoek bij Delft keken de dames al vrij snel tegen een 2-0 achterstand aan, maar daarna kwam de turbo langzaam op gang. Bij rust was er met 2-3 nog een kleine voordelige marge maar de 2e helft gingen de dames erop en erover tot de doelpuntenmachine stokte bij 2-8. Tamara Kuiper, Inge Versteeg en Dione van Loenen scoorden allemaal 2 maal. Jenny van Steeg en Susan Drankier volgenden hun voorbeeld 1 maal. Met nog 3 wedstrijden voor de boeg bedraagt de voorsprong op Barendrecht 3 punten. Wanneer de dames geconcentreerd, en met inzet, deze wedstrijden spelen is de champagne en de bloemen binnen handbereik.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek