Zege Zaal 1 in spektakelstuk
zondag 25 maart 2018

Zaal 1 deed in de strijd tegen degradatie hele goede zaken door de 7-5 zege op Zvv Urk. Bij rust hielden beide ploegen elkaar met 3-3 nog in evenwicht. Door deze zege is het andere Oranje hard op weg om zich ook komend seizoen weer 1e divisionist te mogen noemen.

S.V. Honselersdijk begon slap aan de wedstrijd en keek al na 2 min. tegen een 0-2 achterstand aan. De ommekeer kwam na 5 min. toen de Urkse keeper de doorgebroken Kenan Koseoglu onreglementair stuitte. Het kostte hem de rode kaart en een strafschop tegen die onberispelijk werd ingeschoten door James Dhanai. 2 treffers in dezelfde kruising van Mo Laari en James Dhanai zorgde voor een 3-2 voorsprong.

Hierna ontspon zich een spannende strijd waarin S.V. Honselersdijk na de 3-3 weer op voorsprong kwam door Anouar Attal Haoui. S.V. Honselersdijk wist zich wederom gesteund door het fanatieke publiek en kwam in de wedstrijd na de snelle 0-2 achterstand 4 maal op voorsprong maar maakte het zich lastig door tijdens deze minieme voordelige marge diverse grote kansen niet te verzilveren waardoor het de gasten uit Urk in de wedstrijd hield. Ook na de 5-4 voorsprong werd het geen 6-4, maar verkeek de verder weer goed keepende Barry Botman, zich op een schot na een Urkse counter, waardoor het weer 5-5 werd.

Kenan Koseoglu werd echter de redding voor de ploeg van Naim el Yousfi. Hij nam na de 5-4 ook de 6-5 voor zijn rekening 2 min. voor tijd. Urk zette alles op alles, ging spelen met een meespelende keeper, maar S.V. Honselersdijk hield stand en weer Koseoglu maakte 20 sec. voor tijd aan alle onzekerheid een eind door de 7-5 te scoren.

Vrijdag 30 maart speelt S.V. Honselersdijk weer thuis. Het Knooppunt uit Amsterdam is dan de tegenstander. Om 20:30 uur wordt er weer afgetrapt in de Honselse Sosefhal. Het zal geen gemakkelijke opgave zijn voor de thuisploeg maar wanneer in deze wedstrijd ook weer de volle winst gehaald wordt is lijfsbehoud zo goed als verzekerd.

Het verslag van de tegenstander is te lezen via deze http://luister527.nl/artikel/106330641/zvv-urk-stelt-teleur-in-honselersdijk

Dames weer in de dubbele cijfers
De dames van S.V. Honselersdijk haalden voor de 4e maal op rij de dubbele cijfers. In Sporthal de Pijl wonnen zij na 6-0 na rust met 10-1 van Mvv’27. Met nog 4 wedstrijden te gaan hebben de dames 3 punten voorsprong op Barendrecht en komt het kampioenschap steeds dichterbij. Inge Versteeg was 4 maal succesvol. Dione van Loenen volgde haar voorbeeld 3 maal. Dan missen we er nog 3 die verdeeld werden door Keepster Janneke Hulspas, Jenny van Steeg en Susan Drankier.

Prins Group