S.V. Honselersdijk knokt zich naar een 3-1 overwinning
zondag 11 maart 2018

Door de 3-1 overwinning op TAVV nestelt de ploeg van Piet Boon zich weer in het linker rijtje. Maar de verschillen zijn ontzettend klein. De ploeg moet de eerst komende 3 wedstrijden zijn slag staan om meer afstand te nemen van de beruchte derde plaats van onderen. Het speelt dan tegen ploegen die onderin staan.

Makkelijk ging het vandaag niet. Door de afgelopen vorstperiode was de toplaag van het veld zacht en moeilijk bespeelbaar en daar hadden onze spitsen best veel moeite mee. Het werd dan ook geen beste wedstrijd van beide kanten. Toch kwam de thuisploeg al snel op voorsprong. In de 8e minuut werd Angelo Zwirs onderuit gelopen en de goed leidende scheidsrechter Hilgerson floot voor een vrije trap. De vrije trap van Tom van Veen plofte vlak voor keeper Edwin Pieterse neer, maar hij kon de bal niet onder controle krijgen. In de rebound wist Joey Valstar de 1-0 te scoren. De vroege score gaf nog niet het nodige zelfvertrouwen. S.V. Honselersdijk moest terug in de verdediging en moest goed oppassen voor de gelijkmaker. Deze fase was erg rommelig. Zowel de Dijkenaars als de Ter Aarders konden opbouwend niet veel uitrichten. Veelal werd de lange bal gehanteerd wat op het middenveld werd uitgevochten. Het laatste kwartier kwam er meer lijn in de dijkse aanvallen. In de 30e minuut was het Nando die een bal onderschepte en richting doel werd vastgehouden. De vrije trap van Tom van Veen belandde helaas op de lat. Deze fase had S.V. Honselersdijk duidelijk afstand kunnen nemen. De verdediging van TAVV oogde nerveus en kon het af en toe niet aanlopen. De kansen kwamen er, maar de nauwkeurigheid ontbrak om verder uit te lopen voor de rust.

Het eerste half uur van de 2e helft viel weinig te beleven. De dijkse verdediging hield goed stand en onze spitsen hadden ook niet het vermogen om het de verdediging van TAVV moeilijk te maken. De enige wapenfeiten waren 2 schoten van Angelo Zwirs. TAVV probeerde het begin 2e helft wel, maar echt gevaarlijk werd het niet. Het had in deze fase mee dat scheidsrechter Hilgerson veel in het voordeel floot van TAVV en dus veel vrije trappen aan de Ter Aarders gaf. De vrije trappen zorgden voor niet al te veel problemen en anders stond keeper Boy Zuiderwijk op de goede plaats. In de 75e minuut was het TAVV die toch op gelijke hoogte kwam. Een corner werd niet goed weggewerkt en werd binnen getikt door Jesse Modderaar: 1-1.

Het was S.V. Honselersdijk alles aan gelegen om thuis de 3 punten te behouden. Wonderbaarlijk was dan ook dat een minuut na de tegen goal de eerste goede aanval in de 2e helft gelijk raak was. Branco Kok speelde Youri Riepe op rechts aan. Youri was zijn tegenstander te snel af en alleen op keeper Edwin Pieterse schoof hij de bal netjes in het doel: 2-1. Met nog een kwartier te gaan kwam de thuisploeg niet meer in gevaar. TAVV had het vermogen niet meer om een redelijke aanval op te zetten. S.V. Honselersdijk hield het gesloten en met snelle uitvallen kwamen nog wat kansen. Zo kreeg Tom van Veen een ideale mogelijkheid , maar schoot helaas voor keeper Pieterse naast. In de 85e minuut een corner van Tom van Veen die weggewerkt leek te worden, maar niet goed genoeg. De bal werd door Angelo Zwirs in een keer in de kruising geschoten: 3-1. Niet veel later floot scheidsrechter Hilgerson voor het einde en was S.V. Honselersdijk 3 belangrijke punten rijker. Het was geen beste wedstrijd, maar op basis van inzet en kansen wel een terechte uitslag

A.s zaterdag naar CVC Reeuwijk die verrassend afgelopen zaterdag Die Haghe een nederlaag bezorgde.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Ricardo van der Zijden, Marcel Bruggeling (A), Branco Kok (geel), Joey Valstar , Youri Riepe, Leon de Brabander (geel), Angelo Zwirs, Nando Kok, Tom van Veen

Wedstrijdverslag door: Jan de Brabander

Prins Group