Broodnodige zege S.V. Honselersdijk zaal 1
maandag 5 maart 2018

S.V. Honselersdijk heeft de draad weer opgepakt v.w.b. de thuisoverwinningen. Het Groningse Leekster Eagles werd na 1-0 bij rust met 2-1 verslagen. Na een reeks van (zware) nederlagen een welkome zege.

Na de enige thuisnederlaag dit seizoen, in de vorige thuiswedstrijd tegen lijstaanvoerder White Stones en het zware verlies tegen de nummer 2, Zeemacht, vorige week, kon coach Naim el Yousfi afgelopen vrijdag eindelijk weer eens beschikken over een ruime selectie. De zege kan dan ook gezien worden als een teamprestatie en alleen dan kan s.v. Honselersdijk meedoen op het niveau 1e divisie. Met nog 7 wedstrijden voor de boeg moet s.v. Honselersdijk 4 teams onder zich houden om zich zonder problemen veilig te spelen. Op dit moment voldoet het daaraan en het heeft handhaving ook grotendeels in eigen hand daar 3 van die 4 teams nog bestreden zullen worden in het restant van de competitie. Te beginnen a.s. vrijdag 9 maart wanneer er om 20:30 uur afgetrapt wordt in de Sosefhal tegen het Rotterdamse Salaam.

Na 5 min. wedstrijd opende Anouar Attal Haoui de score nadat hij alleen op de Leekse keeper af mocht gaan. Er ontspon zich hierna een open zaalvoetbalwedstrijd waarin S.V. Honselersdijk in de 1e helft toch wel de beste kansen had met nog een hele grote kans voor de weer als vanouds spelende Né-Shawn Morris. De stand van 1-0 bleef echter op het scorebord tot de rust. Na de pauze kon de treffer aan beide kanten vallen maar was het een ongelukkig moment in de Dijkse verdediging wat voor de 1-1 van Delano Dussel zorgde. Doelpunten waren duur vrijdagavond en dat zorgde voor een zeer spannende wedstrijd. Met nog 2,5 minuut zuivere speeltijd op de klok werd Othman El Hammouchi, na een geweldige aanval over div. schijven, vrij voor de Leekse keeper gezet. Oog in oog met Groningse de keeper, passeerde hij hem en wist de bal in het lege Leekse doel te schuiven. Wat resteerde waren nog enkele zenuwslopende minuten voor de Westlandse ploeg, en aanhang, waarin Leek alles op alles zette, met een inschuivende keeper ging spelen, diverse grote kansen wist te creëren, maar keeper Alami Attal Haoui was in grootse vorm en liet zich niet meer passeren.

Coach Naim el Yousfi roemde de teamprestatie en hoopt op eenzelfde prestatie a.s. vrijdag tegen Salaam. Ongetwijfeld zal het ook weer een attractieve en spannende strijd worden. Om 20:30 uur wordt er 9 maart afgetrapt in de Honselse Sosefhal. De toegang is gratis!

Monsterscore Dames 1 op bezoek bij Mvv'27
De dames van S.V. Honselersdijk boekten de grootse zege dit seizoen. Op bezoek bij Mvv'27 werd maar liefst met 16-0 gewonnen. Het doelsaldo kan aan het eind van het seizoen van belang zijn en daarin heeft het momenteel een ruime voorsprong op mede titelkandidaat Barendrecht. Ook heeft Dames 1 drie verliespunten minder. De dames speelden vrij uit, alles lukte, en wisten zo de nare smaak die het overhield aan de tumultueuze wedstrijd tegen Barendrecht vorige week, weg te spelen. Dione van Loenen was het best op dreef en wist 4 maal te scoren. Marloes Scholtes,Inge Versteeg en Susan Drankier scoorden allen 3 maal. Petra Botman volgde hun voorbeeld 2 maal. Dan missen we nog 1 treffer die werd gescoord door Jenny van Steeg.

Foto: Martin van Oostveen

Van der Meer verzekeringen