Ruime oefenoverwinning voor Onder 23
woensdag 21 februari 2018

Dinsdagavond heeft het team van Onder 23 een ruime oefenzege behaald op het O23 team van SC Monster. In een mooi duel werd het uiteindelijk 4-1 voor de gastheren.

In de eerste helft kwam S.V. Honselersdijk vroeg op voorsprong. In de 16e minuut werd een mooie combinatie tussen Luke Groeneboom en Mark Post beloond met een doelpunt. Het was Mark Post die met een beheerst schot de score wist te openen: 1-0. Met deze stand ging de ploeg van trainer Piet Boon ook de rust in.

De tweede helft leverde ook een vroeg doelpunt op. In de 48e minuut was het Rody Grootscholten die vanaf rechts een voorzet achter de verdediging afleverde, waarna de alerte Nick van der Kraan de bal binnen schoot voor de 2-0. Nog geen 2 minuten later was het weer raak voor de Honselersdijkers. Lars Ammerlaan beloonde zijn actie vanaf links met een doelpunt door de bal hard en hoog in de korte hoek achter de keeper te werken: 3-0.

In de 60e minuut wist SC Monster het verschil in doelpunten terug te brengen door uit een corner de 3-1 binnen te werken. S.V. Honselersdijk raakte echter niet van slag en bleef vooruit voetballen, wat uiteindelijk resulteerde in een 4-1 voorsprong. In de 89e minuut werd een indraaiende vrije trap van Stan Groeneboom bij de tweede paal afgerond door Lars Ammerlaan. Na dit doelpunt floot scheidsrechter Stanley van Lith voor het einde van de wedstrijd.

Honselersdijk kan terugkijken op een goede, nuttige wedstrijd waarin de spelers de offensieve speelwijze goed oppakten. De druk naar voren werd bij vlagen goed uitgevoerd, waarbij de spelers lieten zien dat zij met een positieve instelling deze wedstrijd speelden. Aan de bal is er echter nog een mooie uitdaging om meer rust en zuiverheid in het spel te krijgen.

Opstelling: Lance Kooij, Mike Treffers, Ricardo van der Zijden (Bas van Duyn), Bas van Duyn (Luc Boers), Stan Groeneboom, Brent Gardien, Nick van der Kraan, Mark Post, Lars Ammerlaan, Luke Groeneboom (C) en Rody Grootscholten

Zoomin'