Trainingskamp Benidorm - Dag 6 | Narigheid eruit
woensdag 10 januari 2018

Anders dan andere dagen starte deze dag zonder een gezamenlijk ontbijt. Vanwege het vrijgeven van het gezamenlijke ontbijt kon iedereen hier zelf invulling aan geven. Waar de een stipt om 8.00 uur aan de ontbijt zat, zo schoof de ander op een later tijdstip aan of koos ervoor om buiten de deur te ontbijten. De lunch was wel gewoon weer gezamenlijk, waarbij de mannen was verzocht om in trainingskleding met loopschoenen om 13.00 uur te verzamelen in het hotel-restaurant. Zoals eerder al aan de groep medegedeeld bestond het middagprogramma uit het bezoeken van de wedstrijd Schalke 04 tegen RC Genk. Bovendien zal er een uitlooptraining op het strand plaatsvinden om volgens onze hersteltrainer de narigheid eruit te lopen.

De wedstrijd Schalke 04 tegen RC Genk werd gespeeld in het stadion van FC Benidorm, welke op het sportcomplex staat waar S.V. Honselersdijk de afgelopen dagen heeft getraind. Met de lichte bewolking, dalende temperatuur en een matte oefenpartij in hoofdletters, werden de kijkomstandigheden wat minder. Na 90 minuten stond er een 2-1 stand op het scorebord voor Schalke 04 en kregen de mannen het sein dat we naar het strand konden gaan wandelen. Eenmaal aangekomen op het strand mochten de spelers nogmaals de Rots-tot-Rots-loop doen. Opvallende afwezige bij de loop was Dick, die dankbaar gebruik maakte van het excuus dat hij de spullen voor de terugreis morgenmiddag moest 'klaarmaken/klaarzetten'. Door de goede trainingsopbouw van Piet, Frank en Sjaak en de goede verzorgende handen van Marina en Patricia, kon de groep na een intensieve week ook op de laatste dag als één groep deze uitlooptraining voltooien. Complimenten!

Op de heenweg liep de groep op een lekker tempo met elkaar naar de andere kant van de boulevard, waarna de terugweg in eigen tempo werd voortgezet en er een mooi lang lint ontstond en de mannen niet voor elkaar wilde onderdoen en het tempo langzaam maar zeker steeds verder werd opgevoerd. Sjaak zag het allemaal goedkeurend aan; de narigheid is er weer uit. Dinsdagavond kunnen de mannen in Nederland weer verder werken aan de voorbereiding op de tweede seizoenshelft. Na een flinke loop van 20 a 25 minuten konden de mannen zichzelf even opfrissen om vervolgens om 19.30 aan te schuiven voor het diner. Een aantal personen gebruikte dit moment om een klein voorgerechtje te nuttigen om vervolgens na het diner nog even Benidorm in te gaan naar Tapasbar Del Castillo Nuñez, een aantal jaar eerder ontdekt door oud-leider en levensgenieter Peet v/d Wilk. Anderen bezochten een speelhal waar zij een potje gingen bowlen of zaten lekker te kaarten in het hotel. Iedereen zocht op tijd zijn bedje op, het was een intensieve week en de mannen konden nog wel wat rust gebruiken. Morgen is het alweer de laatste dag van dit wederom ontzettend mooie trainingskamp. Deze dag zal voornamelijk in het teken staan van onze terugreis naar Nederland.

Tot morgen.
Anton