Bakkerij Scholtes oliebollen zaalvoetbal mixtoernooi
vrijdag 5 januari 2018

Afgelopen vrijdagavond organiseerde de zaalvoetbaltak voor het eerst een gemengd zaalvoetbalmixtoernooi. De dames en herenteams werden gemixt en speelden in 5 teams een zaalvoetbaltoernooi. Waar de opkomst van de dames groot was, waren er in enkele herenteams toch wat twijfels om deel te nemen. Gezien de reacties van de heren die hebben deelgenomen toch wel ten onrechte. Een geheel nieuwe dimensie om eens met dames samen te spelen. In elk team speelden 3 dames en 3 heren aangevuld met een keepster of keeper. Met enkele aangepaste spelregels werd er op toegezien dat het spel zo eerlijk mogelijk verliep. Er moesten op elk moment van de wedstrijd minimaal 2 dames in het veld staan excl. de keepster. Ook doelpunten gescoord door dames telden dubbel!

Zo bleef het spannend want met een kleine achterstand kon een doelpunt gescoord door dames zo weer de ommekeer in de wedstrijd betekenen. Opvallend was ook dat de 2 teams waarin een dame keepte om de titel streden !
Met het maximaal aantal punten werd het team van Delilah 1e mede ook wel door de inzet van Amine. Het team van Janneke werd netjes 2e. Barry werd met zijn team (samen met zijn moeder ! ) 3e. Het team van Dennis werd op doelsaldo 4e ten koste van het team van Nasim.

Met de medewerking van Bakkerij Erwin Scholtes konden er tijdens en na het toernooi geproefd worden van de echte Scholtes oliebollen. Het zorgde ook dat de teams na het toernooi nog enige tijd gezellig het jaar konden afsluiten. Daar een aantal teams normaal hun wedstrijden op verschillende avonden, in verschillende sporthallen afwerken, is niet elk team bewust van het bestaan van een ander team. Avonden zoals deze helpen er aan mee om samenhang tussen de teams te kweken op weg naar een ideaal plaatje dat er meer zaalvoetbalwedstrijden na elkaar in de Sosefhal gespeeld kunnen gaan worden.

Heb je ook zin om deel uit te maken van s.v. Honselersdijk zaalvoetbal. Momenteel is er vooral ruimte in de hogere teams. Mail dan naar zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Condubouw