Trainingskamp Benidorm - Dag 2 | Zon, Zee en Sjaak
donderdag 4 januari 2018

Voor aanvang van de eerste voetbaltraining van het jaar 2018 werd een ieder om 08.30 uur aan de ontbijttafel verwacht. Tot grote teleurstelling van velen zaten ook de Marcel's gewoon netjes op tijd aan de ontbijttafel. Tot ieders verbazing was overigens ook de familie Hendriks present, ze maken echt stapjes... Voordat onze hoofdtrainer Piet Boon het dagprogramma met de groep doornam, verbaasde Janco de groep door zeer vermoeid aan het ontbijt te verschijnen. Naar verluid heeft hij de hele nacht schuffelend doorgebracht om niet nogmaals een beslissende Pit in de hand van zijn tegenstander te schuiven.

Zoals eerder benoemd stond het dagprogramma in het teken van de eerste voetbaltraining van 2018. De training zou bestaan uit verschillende onderdelen, welke invulling geven aan de 2 uur durende beschikbaarheid van het trainingsveld. Voor deze training was het plan dat hersteltrainer Sjaak een klein gedeelte van de training voor zijn rekening zou nemen. Niets bleek minder waar en Sjaak greep echt zijn 'moment of fame'. Hij nam de groep op geheel eigen wijze onder handen, met onder andere het favoriete onderdeel van Joey, buikspieroefeningen. De gisteren nog razend enthousiaste Dick liet vandaag verstek gaan. Zelf gaf hij aan topfit te zijn, alleen het voetballende gedeelte schijnt niet zo zijn ding te zijn. Al met al zijn we nog steeds op zoek naar een duidelijke verklaring.

Na Sjaak zijn conditietraining zocht El Presidente de kant op en mochten de mannen eindelijk met een bal aan de slag. Vandaag stond een positiespel, pass en trapoefening en een afwerkoefening op het programma, met een partijspel als afsluiting. In de stralende zon werd er bijna 2 uur lang scherp getraind door de mannen en kon er afgesloten worden met het traditionele latje-trap. De ene kamer ging deze exercitie overduidelijk beter af dan de andere. Tot ieders verbazing lukte het ook Luc (op blote voeten) en Dick om de bal op de lat te schieten, zodat de lokale jeugd, die al even klaar stond om te gaan trainen, toch nog enigzins op tijd kon beginnen aan hun training. Vandaag lukte het Tim en Thomas en Jaco (en de niet schietende Sjaak) niet om de bal op de lat te schieten, waardoor zij de gelukkigen waren om de spullen van het veld mee te nemen en morgen weer mee te sjouwen naar het veld. De groep kijkt rijkhalzend uit naar het moment dat Sjaak met de ballen naar het veld toe mag lopen, ook al dreigt hij met een zogenaamd 'Programma-C'.

Na de training was er tijd voor een snelle douche en konden de mannen om 13.30 aanschijven voor de lunch. Zeker bij de begeleiding lijkt het gevoel te overheersen dat je echt alles geproefd moet hebben. Allemachtig dat je een bord zo vol kan scheppen.... Na een goede lunch werd een wandeling ingezet naar 'De Rots' om op het strand een beetje plezier en spielerei te maken. De oudere spelers namen verstandig hun rust, waar de jonkies zichzelf nog flink leken uit te sloven. Vriend Boy nam de spielerei iets te serieus en raakte, weliswaar met tegenwind, de door Jaco gekochte beachbal vol op zijn vreef, waarna de bal spontaan uit elkaar klapte. Of dit aan de kwaliteit van de bal of aan Boy zijn traptechniek ligt, laten we maar even in het midden... Aan het eind van de middag nam leider Dick een aantal mannen onder zijn hoede om op een plek met wat minder wind te gaan zitten en ook daar nog even van de zon te genieten. Na het diner werd er voetbal gekeken en een kaartje gelegd, om vervolgens op tijd naar bed te gaan. De mannen zullen hun rust hard nodig hebben met de training van morgen in hun achterhoofd.

Tot morgen,
Anton