Wissel brengt winst voor S.V. Honselersdijk
zondag 19 november 2017

De wedstrijd stond in het teken van respect en acceptatie. Enkele weken terug vond er al een thema-avond van de John Blankenstein Foundation plaats in de kantine over respect en acceptatie op en naast de voetbalvelden. Deze lijn werd dit weekend doorgetrokken door het hijsen van een regenboogvlag op het sportpark. Daarnaast droegen de aanvoerders van de teams die om half 3 's middags aftrapten (S1, S4, S10 en JO19-3) een regenboog-aanvoerdersband. Ook trapte de Pupil van de Week de wedstrijd van het eerste elftal af met een speciale regenboogbal.

Na deze bijzondere aftrap zagen we een S.V. Honselersdijk dat direct haastig op zoek was naar het eerste doelpunt. Het leidde tot enkele hoekschoppen en schoten op het doel. Niet tot echte doelkansen, daarvoor speelde het eerste elftal te gehaast en te slordig. Nieuwkoop stelde daar in de 12e minuut het eerste schotje op het doel van Boy tegenover. De eerste helft kabbelde zo een beetje voort. S.V. Honselersdijk speelde veel de lange bal, waardoor het Nieuwkoop in de kaart speelde. Het was dan ook niet verwondelijk dat de gasten in de eerste helft de beste kansen kregen. Beide schoten werden door keeper Boy gekeerd.
Na de thee zagen we wat omzettingen door trainer Piet: Tim schoof op naar het middenveld, Branco werd linksback en Joey midvoor. Het leverde direct (in de 49e minuut) al een mooie kans op voor Joey, die helaas net naast ging. S.V. Honselersdijk draaide duidelijk beter dan voor de rust en dat resulteerde in de 53e minuut in de 1-0 door Tom (foto 9). Helaas duurde de vreugde niet lang, in de 68e minuut lag de 1-1 in het net. Een vrije doortocht voor de Nieuwkoopse aanvaller, aangeboden door de Honselse verdediging, was de reden. Nieuwkoop kwam daardoor beter in het spel en met een fraaie redding voorkwam onze keeper de 1-2. Dat was voor trainer Piet het sein tot een wissel in de 75e minuut. Dit bleek de wel bekende gouden wissel te zijn. In de 83e minuut bracht Nick met zijn actie de verdediging van Nieuwkoop in de problemen waarop Tom de bal voor de voeten van Joeri lag: 2-1. Nieuwkoop gaf echter niet op en dat leverde een fraai schot op in de 86e minuut; echter net over het doel. Het slotakkoord was voor S.V. Honselersdijk met een fraaie combinatie tussen Leon en Tim, waarna Leon de 3-1 maakte.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Ricardo van der Zijden, Marcel Bruggeling (A), Tim van der Meer, Youri Riepe, Leon de Brabander, Joey Valstar (75e Nick Peters), Branco Kok, Tom van Veen, Angelo Zwirs

Zoomin'