Zaal 1 houdt traditie in ere
maandag 20 november 2017

Ook in de vierde uitwedstrijd is S.V. Honselersdijk er niet in geslaagd de volle 3 punten mee naar huis te nemen. Op Urk hield het andere oranje het uitwedstrijden-trauma in ere. Na 3-2 bij rust werd er uiteindelijk met 7-4 verloren.

Puur afgaande op bovengaande cijfers lijkt het alsof S.V. Honselersdijk niets te vertellen had op Urk. Niets was minder waar, de ploeg van Yuri vd Smitte begon goed en scherp aan de wedstrijd, pakte vanaf eerste minuut het initiatief en als Urk in de eerste 10 minuten 3 x de bal heeft gehad, is dat nog een positieve weergave van feiten in Urks voordeel. In de 3de minuut bracht Kenan Koseoglu met een goede actie vanaf rechterflank de op dat moment terechte 0-1 op het bord. Helaas werd dit daarna teniet gedaan doordat de Westlanders in de volgende fase kans op kans mistten, het had in de eerste 10 minuten van de wedstrijd eenvoudig naar 0-5 of meer kunnen en moeten uitlopen. Door het uitblijven van de 0-2 gaan de wetten der voetbal ineens een rol spelen... Blijvend kansen missen aan de ene kant, levert vaak goals op aan de andere kant, dat en het feit dat spelers van S.V. Honselersdijk steeds meer opzoek gingen naar de treffer en daardoor te ver vooruit wilden verdedigen en forceren, waardoor het vlak voor rust ook nog 3-1 voor Urk werd. Echter in de deze fase speelde S.V. Honselersdijk nog steeds het betere voetbal en het was wederom Kenan Koseoglu die met een nagenoeg identieke goal als de eerste, op twee minuten voor rust de aansluiting binnen wist te schieten.
Na rust kwam S.V. Honselersdijk opnieuw goed uit de kleedkamer en ging weer onverminderd door met zoeken van de verdiende gelijkmaker... Toch was het Urk dat de score door onoplettendheid in de verdediging op 4-2 wist te zetten. Maar nog genoeg tijd over voor het andere Oranje, wat als het rustig zou blijven voldoende mogelijkheden zou krijgen. Wederom Kenan Koseoglu en uiteindelijk Amine Marhoub zorgden vanuit mooie zaalvoetbalcombinaties voor een verdiende 4-4 met nog bijna 9 minuten op de klok.
Toch was het S.V. Honselersdijk wat in de laatste fase hard onderuit ging en in omschakeling en via counter door Urk als stel beginnelingen weg werd gezet. Bij 6-4 en 3 minuten waagt S.V. Honselersdijk nog een laatste poging door met meespelende keeper te gaan spelen, wat nog 3 kansen op de aansluiting opleveren. Maar in laatste minuut leverde balverlies, via een Urks schot van eigen helft op de lege goal van de Westlanders, de teleurstellende eindstand van 7-4 op en de 4de nederlaag uit.

Op 24 november speelt S.V. Honselersdijk haar volgende thuiswedstrijd tegen Het Vennewater uit Heiloo. Als de oranjehemden de traditie in ere houden wordt dit weer een overwinning. Wilt u er getuige van zijn. Om 20:30 uur wordt er a.s. vrijdag afgetrapt in de Honselse Sosefhal.

S.V. Honselersdijk Dames zaal heroveren koppositie
De dames van S.V. Honselersdijk hebben door een 5-1 zege op Mazzel Stars de koppositie heroverd in de dames 1e klasse. Bij rust zaten de dames al op rozen toen er een 3-0 tussenstand op het scorebord stond. Inge Versteeg was weer gewoontegetrouw het best op dreef door er 3 te scoren. De overige treffers kwamen van Marloes Scholtes en Susanne Drankier.

Foto: Martin van Oostveen

Van der Meer verzekeringen