Zuur verlies S.V. Honselersdijk bij TAVV
maandag 6 november 2017

In een knotsgek duel liet de ploeg van trainer Piet Boon dure punten liggen bij TAVV. Aan de goede reeks van 4 ongeslagen wedstrijden kwam dus abrupt een einde. Het kwam na 65 minuten op een achterstand van 5-0 en de ploeg leek kansloos, maar in tien minuten tijd werd daarna de achterstand teruggebracht tot 5-4. Het slot werd nog razend spannend, maar TAVV redde het net en kon na afloop volop in de polonaise naar het Oktoberfest.

Een vrijwel ongewijzigde ploeg trad met volvertrouwen aan tegen het vrijwel onbekende TAVV. Met in het achterhoofd de 5-0 overwinning tegen CVC Reeuwijk en dat de tegenstander in de onderste regionen staat, moest er wat te halen zijn op Sportpark Aardam-West in Ter Aar. De ploeg startte ook voortvarend. De eerste 25 minuten had men weinig te duchten van de plaatselijk dorpsclub. TAVV mocht blij zij dat het niet op achterstand kwam te staan. In de 15e minuut een knappe aanname van Branco Kok, die makkelijk van zijn tegenstander wegdraaide en Angelo Zwirs langs de zijlijn aanspeelde. De voorzet van Angelo bereikte Tom van Veen, maar doelman Pieterse wist knap te redden. Even later was het Leon de Brabander die vanuit het middenveld oprukte. Naar links uitgeweken bracht hij de bal voor het doel waar Tom van Veen de voorzet op een haar na mistte. De bal belandde alsnog in de voeten van Angelo Zwirs, die de bal mooi terug legde op Youri Riepe. Echter een knappe reflex van keeper Pieterse voorkwam een zekere achterstand. In de 30e minuut was het na een knappe Dijkse aanval, TAVV die er snel uit kwam. Het schot werd in eerste instantie gehouden door Boy Zuiderwijk, maar in de rebound was hij kansloos, 1-0. Niet veel later was het keeper Boy Zuiderwijk die door het midden Joey Valstar aanspeelde. Joey verspeelde de bal en TAVV kon alleen op keeper Zuiderwijk af gaan en scoorde de 2-0. Een flinke tegenvaller terwijl S.V. Honselersdijk het beste van het spel had. In de 40e minuut een knappe onderschepping van Marcel Bruggeling. Zijn pass op Tom van Veen bracht Tom alleen voor keeper Pieterse, maar de doelman redde weer. Vlak voor de rust leek de genade klap te vallen. TAVV bemachtigde de bal op het middenveld en zag dat keeper Boy Zuiderwijk wat te ver van de doellijn stond. Een afstandsschot op het doel van Boy Zuiderwijk werd door Boy nog wel aangetikt, maar verdween toch in het doel, 3-0.

In de rust bleef Youri Riepe achter in de kleedkamer. De middenvelder liep halverwege de 1e helft een fikse teenblessure op en kon niet meer verder spelen. De start van de 2e helft verliep uiterst desastreus. Er moesten risico’s genomen worden om toch wat aan de achterstand te doen. Dit paste precies in het straatje van TAVV. Vooral met wat fysiek geweld werden de dijkse aanvallen een halt toe geroepen en speelden ze op de counter. Dat resulteerde dat de ploeg van trainer Piet Boon na 65 minuten op een onoverbrugbare 5-0 achterstand kwam te staan. Maar de jonge ploeg liet het er niet bij zitten. Met gedurfd spel werd TAVV ver teruggedrongen. In de 76e minuut leverde dat een vrije trap op na de zoveelste overtreding. De vrije trap bereikte in het overvolle strafschopgebied Nigel Hendriks en hij kopte de 5-1 binnen. In de 77e minuut was het Tom van Veen die soleerde door de verdediging van TAVV en hij scoorde de 5-2. In de 84e minuut was het weer Tom van Veen die de bal hoog in het doel joeg, 5-3. In de 87e minuut maakte Branco er 5-4 van. TAVV was rijp voor de slacht, maar de tijd begon te dringen. Met nog een paar minuten te gaan en wat blessure minuten werd een alles of niets poging gedaan. De ballen werden voor het doel gepompt en TAVV probeerde met alle middelen nog een doelpunt te voorkomen. Er ontstonden wat hachelijke momenten, maar uiteindelijk haalde TAVV zijn eerste overwinning van het seizoen binnen. Heel zuur voor de Dijkenaars die meer verdiend hadden.

Na een weekje rust wacht op zaterdag 18 november Nieuwkoop.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Ricardo van der Zijden (geel), Marcel Bruggeling (A), Branco Kok, Tim van der Meer (-85 Rutger Opperman), Youri Riepe (-45 Nigel Hendriks), Leon de Brabander, Joey Valstar, Angelo Zwirs, Tom van Veen , Nick Peters (-60 Pawel Rubin)

Door: Jan de Brabander

jem-id