S.V. Honselersdijk Zaal 1 weer onderuit in uitwedstrijd
maandag 6 november 2017

S.V. Honselersdijk slaagde er weer niet in een uitwedstrijd te winnen. Op bezoek in Rotterdam verloor het met 8-4 van Salaam waar het halverwege de wedstrijd al tegen een 4-1 achterstand aan keek.

In het Topsportcentrum begon S.V. Honselersdijk goed aan de wedstrijd en middels een goede combinatie tussen Amine Marhoub en Ne-Shaw Morris scoorde laatstgenoemde de openingsgoal. De Dijkse ploeg had het betere van het spel maar gaf het na de gelijkmaker helemaal weg. Vooral de slotfase van de 1e helft was helemaal dramatisch toen er 3 Salaam treffers vielen in evenzovele minuten. Na de pauze kreeg James Dhanai de gelegenheid om de 4-2 te scoren toen hij een strafschop mocht nemen. Hij mistte echter en even later verloor Dhanai de bal waardoor het 5-1 werd. S.V. Honselersdijk speelde met te weinig inzet en was slap in de afwerking. Bij Salaam gingen de kansen er wel makkelijk in en de voorsprong werd tot 7-1 uitgebouwd. Pas bij deze stand deed het andere oranje iets terug. Nick Brouwer, Kenan Koseoglu en Amine Marhoub scoorden in een tijdsbestek van 2 min. en met nog 4 min. te gaan was er een 7-4 tussenstand. S.V. Honselersdijk nam nog risico’s maar het zat er niet meer in. Invalkeeper Joost de Kiewit, hij verving Rowdy Janssen in de slotfase, werd nog 1 maal gepasseerd.

a.s. vrijdag 10 november speelt S.V. Honselersdijk dan weer thuis in de Sosefhal. Om 20:30 trapt het dan af tegen AC Kingdom uit Amsterdam.

DAMES OP SCHOT
De dames van S.V. Honselersdijk kenden een makkelijke avond in de thuiswedstrijd tegen DSVP 2. Na een 1e helft, waar de ploeg uit Pijnacker nog aardig tegenstand bood, stond er een 2-0 voorsprong op het scorebord. De 2e helft gingen de Honselse dames helemaal los en liep de score op naar 8-0. Inge Versteeg was met 5 treffers weer niet te houden. Amanda de Kok was 2 maal succesvol. Dan missen we er nog 1. Die kwam van de voet van Marloes Scholtes.
Dames 1 blijft meedoen in de 1e klasse en bezet nu een 3e plaats.

Foto: Martin van Oostveen
Verslag: Peter Botman