S.V. Honselersdijk pakt terecht de eerste competitiezege
maandag 9 oktober 2017

S.V. Honselersdijk trad zaterdag als gastheer op tegen Voorschoten'97. Beide ploegen hadden elkaar in het seizoen 2000/2001 in de 3e klasse al een keer eerder ontmoet. Voorschoten’97 wist toen tweemaal van de Honselse formatie te winnen. Voorschoten’97 degradeerde verleden jaar uit de 1e klasse en zijn erop gebeten weer snel terug te keren naar de eerste klasse. Voor S.V. Honselersdijk mocht vandaag maar een ding duidelijk zijn en dat was winnen, om die hatelijk 0 weg te werken. Dit werd goed opgepakt door onze jongens en met veel overtuiging werden de eerste 3 punten binnengehaald.

Trainer Piet Boon mistte nog een aantal spelers, waaronder Youri Riepe die zijn laatste wedstrijd uitzit wegens schorsing en Pawel Rubin wegens trouwerij. Ook vaste krachten Branco Kok en Michel van Giesen ontbraken nog vanwege een blessure.

Al gauw bleek dat Voorschoten’97 het initiatief aan de thuisploeg over liet en zich ver liet terugzakken. In de 7e minuut werd op het middenveld balverlies geleden en Voorschoten kreeg zowaar de eerste kans, maar Marcel Bruggeling bracht met een ultieme sliding redding. Deze fase waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. De beide doelmannen kregen wel schoten te verwerken, maar van echt gevaar was nog geen sprake. Naarmate de wedstrijd vorderde, nam de druk toe op Voorschoten. Enkele mooie aanvallende acties volgden, maar keeper van der Niet was heel attent bij de Dijkse uitvallen. Nadat een goede aanval in de 26e minuut niet tot succes leidde, sloeg Voorschoten in de counter wel toe. Een hard schot via een Honselse speler verraste doelman Boy Zuiderwijk, 0-1. S.V Honselersdijk was hierna even de regie kwijt en het was aan keeper Zuiderwijk te danken dat op dat moment de achterstand niet groter werd. Net voor de rust herpakte S.V. Honselersdijk zich nog en werd de jacht op de gelijkmaker ingezet. In de 41e minuut was het Tom van Veen die makkelijk langs zijn tegenstander ging en de bal bij de doellijn voor gaf op de vrijstaande Angelo Zwirs. Zijn inzet raakte het lichaam van zijn tegenstander en de bal ging maar net naast. Even later was het randje buitenspel voor Luke Groenenboom, maar scheidsrechter Calvert liet doorspelen daar er weinig gevaar was. Door miscommunicatie werd er door de verdediging van Voorschoten een corner weggegeven. De goed indraaiende corner werd bij de eerste paal resoluut ingetikt door Luke, 1-1. Een terechte score en S.V. Honselersdijk ging met een goed gevoel de rust in.

De 2e helft kwamen de Dijkenaars sterk voor de dag. De voor rust zo solide verdediging van Voorschoten, begon scheurtjes te vertonen. De ruimtes tussen de linies werden groter bij Voorschoten, wat meer ruimte bood voor de Dijkse aanvallers. In de 53e minuut was het Luke Groenenboom die vrij kon opstomen aan de rechterkant. Zijn perfecte voorzet op Tom van Veen was ideaal om in één keer uit te halen, maar Tom liet de bal een keer stuiten en de kans ging voorbij. Zo werd de druk op het doel van Voorschoten opgevoerd. In de 66e minuut weer een mooie aanval over meerdere schijven waar uiteindelijk Tom van Veen werd aangespeeld. Tom zocht de laatste man op, speelde de bal tussen zijn benen door en haalde met rechts uit. Echter de bal sprong via de paal weer het veld in. Even later een van de weinige uitvallen van Voorschoten waarbij hands werd gemaakt en niet voor gefloten werd door scheidsrechter Calvert. De aanval werd goed uitgespeeld, maar een sublieme redding van keeper Boy Zuiderwijk voorkwam een achterstand. Het spel ging nu veel op en neer met nog wel de grootste kansen voor de thuisploeg. Zo werd in de 77e minuut een 3 tegen 1 situatie heel slecht uitgespeeld. Mogelijkheden kwamen er, maar het gladde veld zorgde er ook af en toe voor dat de bal te hard door schoot. In de 85e minuut toch de bevrijding. Een verre bal op de in de diepte sprintende Angelo Zwirs waardoor hij alleen voor de uitlopende doelman van der Niet kwam. Met een keurige lob verschalkte hij de doelman en scoorde de 2-1. Op slag van het einde van de wedstrijd had de stand nog groter kunnen uitvallen waarbij de één tegen twee situatie niet goed werd uitgespeeld. Angelo ging op rechts goed door, maar zijn pass op de geheel vrijstaande Tom van Veen kwam niet goed aan. Maar daar maalde na afloop niemand meer om. S.V. Honselersdijk had zijn eerste overwinning binnen.

Het was trouwens toch een goede dag voor de selectie van S.V. Honselersdijk. Zowel het 1e , 2e , 3e en de A1 wonnen hun wedstrijd.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Nigel Hendriks (-90 Michel van Giesen), Ricardo van der Zijden, Marcel Bruggeling (A), Tim va der Meer (geel), Leon de Brabander, Lars Ammerlaan (-80 Nick Peters), Joey Valstar, Angelo Zwirs, Tom van Veen, Luke Groenenboom (-70 Marcel Duijvestijn)

Condubouw