Zaal 1 doet aan klantenbinding
maandag 9 oktober 2017

Afgelopen vrijdag speelde S.V. Honselersdijk zaal 1 haar tweede thuiswedstrijd. Tegenstander was het tweede team van Hovocubo. In een spectaculaire zaalvoetbalwedstrijd won de Honselse ploeg uiteindelijk met 5-2 nadat het bij rust nog tegen een 0-1 achterstand aan keek.

De gasten uit Hoorn (NH), waarvan het eerste elftal sinds jaar en dag vaste klant is in de Eredivisie, en daar ook nog met regelmaat om het kampioenschap meespeelt. De Honselse ploeg opende haar eerste seizoen in de Eerste Divisie zaal daarmee in haar eerste 3 wedstrijden 3 maal tegen de tweede elftallen van de top 3 in de landelijke Eredivisie zaalvoetbal van het afgelopen jaar. Zoals eerder al aangegeven, zijn dit lastige wedstrijden voor S.V. Honselersdijk, waar je erop mag rekenen dat naast het meetrainen van een tweede elftal als onderdeel van de selectie, regelmatig spelers van het eerste team, of voormalig spelers van het eerste team, meespelen met het tweede elftal.
Na een goede start dit seizoen met de overwinning tegen Marlene 2, en twee weken terug de teleurstellende nederlaag uit in Amsterdam tegen het Knooppunt, moest vrijdag tegen Hovocubo alles uit de kast getrokken worden om een goed resultaat te behalen.

Hovocubo, dat met 2 oud eerste elftal spelers, en met Mohammed el Bouziani die eigenlijk onderdeel uitmaakt van het eerste elftal, was alleen niet van plan om daar aan mee te werken. Toch was het SVH, dat met een grote selectie (12 man totaal), vanaf het eerste moment het heft in handen nam en er vrolijk op los combineerde, met de nodige kansen als gevolg. Toch was het Hovocubo die uit een vrije trap (dwars door de muur) de gasten op 0-1 wist te zetten. S.V. Honselersdijk liet zich niet van de wijs brengen en wist de rust te behouden om geduldig aanval na aanval op te bouwen. Toch moest het de gehele eerste helft met lede ogen aanzien dat de eindpass vaak niet scherp genoeg was. Ook de paal was tot 3 x toe een sta in de weg. En ook beide keepers waren goed op dreef waardoor de 0-1 stand tot de rust op het scorebord bleef.

In de rust was het dan ook een kwestie van de puntjes op de i zetten en met name het aanvalsplan nog eens doornemen en de mannen in het oranje echt op scherp te krijgen voor de tweede helft. Blijkbaar had het verhaal van Yuri vd Smitte een gevoelige snaar geraakt, want in de tweede helft kwam er een ontketend S.V. Honselersdijk uit de kleedkamer.

Dit resulteerde in een voortdurende bestorming en een niet aflatende stroom aan kansen en doelpogingen van de Honselse ploeg. Het was Rachid El Khalifi die een mooie aanval over meerdere schijven afrondde met een prachtige goal ‘achter het standbeen’ langs. Een inschattingsfout tussen verdediging en keeper Rowdy Jansen zorgde echter binnen de minuut alweer voor de 1-2 achterstand. Wat S.V. Honselersdijk eigenlijk al de hele wedstrijd kenmerkte, een bepaalde onverzettelijkheid en geloof in eigen kunnen aan de kant van de thuisploeg, zorgde ervoor dat team, maar ook het publiek, er vol achter gingen staan op jacht ging naar de gelijkmaker en meer.

James Dhanai, scoorde 8 minuten in de tweede helft de meer dan verdiende 2-2, na een strakke knal uit wederom een mooi opgezette aanval. Vanaf dit moment nam S.V. Honselersdijk eigenlijk de wedstrijd helemaal over en kon Hovocubo enkel met af en toe een counter nog enigszins voor gevaar zorgen, zei het sporadisch. Rachid El Khalifi wist daarna met nog 3 minuten spelen, geheel zelfstandig met een sterke individuele actie tussen twee man, de beslissing in de wedstrijd aan te tekenen. 3-2 betekende voor Hovocubo dat ze nog met inbreng van een extra speler, in plaats van de keeper, een gelijkmaker probeerden te forceren. Dit had als gevolg dat SVH bij balovername een lege goal had om in te scoren. Kenan Koseoglu wist hier via een mooi uitgespeelde actie van Amin Marhoub de beslissing in de wedstrijd aan te tekenen en de 4-2 te scoren. In de slotfase van de wedstrijd was het wederom James Dhanai die via een schot vanaf de flank de doelman van Hovocubo kansloos liet en de eindstand van 5-2 aantekende.

Volgende week speelt S.V. Honselersdijk haar 4de wedstrijd dit seizoen in Egmond aan Zee tegen White Stones. Supporters zijn welkom om met de bus mee te gaan naar de kustplaats. Om 18:45 uur wordt er vertrokken vanaf de parkeerplaats van het Honselse sportpark. De kosten bedragen € 5,-- en opgeven kan via zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Op 27 oktober speelt S.V. Honselersdijk weer thuis. Om 20:30 trapt het dan af tegen Zeemacht uit Den Helder.
5 treffers Amanda de Kok voor S.V. Honselersdijk zaal dames

De dames van Honselersdijk wonnen na 1-3 bij rust met 3-6 op bezoek bij Ijsselmonde 1. Grote vrouw aan Dijkse zijde was Amanda de Kok zij scoorde maar liefst 5 maal. Inge Versteeg pakte ook nog 1 treffer mee. De dames staan 4e in hun poule en als de onnodige en enige nederlaag tegen Lyra vergeten wordt hadden zij ongeslagen koploper geweest. A.s. woensdag staat voor de dames in de Pijl de belangrijke wedstrijd tegen de nr.2, Nootdorp, op het programma. Om 21:00 uur wordt er afgetrapt in Naaldwijk.

Foto's: Martin van Oostveen

Prins Group