Nieuw Bestuurslid Voetbal Technische Zaken: Guy Tanguy
woensdag 27 september 2017

Sinds er enkele veranderingen plaats hebben gevonden in de samenstelling van het bestuur, kwam de functie van Bestuurslid Voetbal Technische Zaken (Hoofd TC) vrij. Voor de openstaande vacature heeft de club in de persoon van Guy Tanguy een nieuw bestuurslid weten te strikken. In onderstaand stuk stelt Guy zichzelf als nieuw bestuurslid van S.V. Honselersdijk graag aan jullie voor.

Voor de mensen die je nog niet kennen: zou je jezelf voor kunnen stellen?
Ik ben Guy Tanguy, 43 jaar, gelukkig getrouwd met Judith Wennekers. Vader van 2 fantastische kinderen, een meisje van 5 en een jongen van 7. Onze zoon Luc voetbalt bij S.V. Honselersdijk en voetbalde afgelopen seizoen in de F5. Onze dochter voetbalt niet, maar wordt misschien nog wel geïnfecteerd met het voetbalvirus via haar broer. Sinds bijna 3 jaar wonen we in Honselersdijk, we zijn hier in het ouderlijk huis van mijn vrouw komen wonen. In het dagelijks leven ben ik directeur van een redelijk groot industrieel schildersbedrijf en geef daar iedere dag met veel plezier leiding aan een groot team van mensen.

Heb je buiten de voetbal om nog hobby's?
Ik heb jarenlang in bands gespeeld als gitarist en muziek blijft daarom enorm boeien, het maken van muziek is nu niet aan de orde maar wat nu niet is kan gewoon weer komen vroeg of laat. Andere sporten zoals wielrennen en tennis vind ik heerlijk om te doen.

Op welke manier(en) ben je eerder betrokken geweest bij S.V. Honselersdijk?
Vorig seizoen was ik trainer en leider van de F5, het team waar mijn zoon ook voetbalde. Dit seizoen ben ik trainer en leider van de F1.

Wat houdt de functie van Bestuurslid Voetbal Technische Zaken precies in?
De functie van Hoofd TC lijkt veel op de baan die ik overdag heb, maar dan met het element voetbal. En als een echt voetbaldier lijkt me dat een heerlijk aanvulling op hetgeen ik al doe op professionele wijze. Tevens vind ik het belangrijk om iets te kunnen betekenen in de lokale maatschappij en wil graag nog meer mensen leren kennen hier in Honselersdijk.

Wat zijn doelstellingen die je wil behalen als bestuurslid van S.V. Honselersdijk?
Ik vind het belangrijk dat bestuursvergaderingen niet alleen over geld gaan, maar ook over de voetbalzaken. Bij een voetbalvereniging moeten voetbalzaken de boventoon hebben naar mijn idee en ik moet zeggen dat het bestuur het daar ook volledig mee eens is. Dit gaat dan ook gebeuren de komende tijd.

Wat zijn je verwachtingen wat betreft je functie binnen S.V. Honselersdijk en waar kijk je naar uit?
Ik kijk er enorm naar uit om de TC nog verder te verbeteren, met z'n allen professioneler te worden zonder het amateurschap uit het oog te verliezen. We zijn een dorpsclub met ambitie en die zullen we ook daar een stukje serieuzer naar een aantal bestuurlijke en voetbaltechnische zaken moeten gaan kijken. Vooralsnog lijken we echt wel de juiste weg in te slaan, maar het kan altijd beter in mijn ogen!

Van Dijk Brouwer Installatietechniek