Rode kaart nekt S.V. Honselersdijk
maandag 25 september 2017

Door: Jan de Brabander

S.V. Honselersdijk ging met een goed gevoel richting Valkenburg(ZH). De verwachtingen waren hoog gespannen na een goede voorbereiding. Maar vanmiddag wacht een fysiek sterke tegenstander en zal er hard voor geknokt moeten worden. Daar de verwachting is dat de ploeg uit Valkenburg weer met de bovenste ploegen mee gaat draaien, zal het dus voor S.V. Honselersdijk deze middag een lastig verhaal worden.

De wedstrijd startte onder stralende weersomstandigheden onder leiding van scheidsrechter Gielis. Scheidsrechter Gielis liet zich gelijk van begin af aan gelden en hield de wedstrijd kort en liet weinig toe. Het begin van de wedstrijd was het aftasten aan beide kanten en viel er weinig te beleven. Beide ploegen hielden de verdediging gesloten en kansen waren er niet. De fysiek sterke ploeg van Valken ’68 werd naarmate de wedstrijd vorderde, toch wat zenuwachtiger en ging de duels harder aan. Hier werd in de 27e minuut Youri Riepe de dupe van. Bij een kopduel tussen aanvoerder Mark van der Plas en Youri Riepe, hing van der Plas ver over Riepe heen waardoor Riepe ongelukkig ten val kwam. De scheidsrechter floot de wedstrijd af en van der Plas ging zeer onsportief zijn verhaal halen bij Riepe en fluisterde Riepe het een en ander toe. Riepe liet zich verleiden en maakte een handgemeen naar zijn tegenstander dat gezien werd door de scheidsrechter als een slaande beweging. De verder uitstekend fluitende scheidsrechter Gielis stuurde Riepe van het veld, wat toch wel een heel zware straf was aangezien dit pas het eerste incident in de wedstrijd was. De wedstrijd werd nu in een heel ander daglicht geplaatst. Het was nu David tegen Goliath. Valken’68 begon een groot offensief en S.V. Honselersdijk was tot verdedigen gedoemd. Maar tot de rust kon Valken’68 weinig klaar maken.

De 2e helft werd nog lang stand gehouden. Valken’68 was niet bij machte om een redelijke aanval te plaatsen. Veelal ging de bal langzaam rond waardoor de verdediging van S.V. Honselersdijk zich kon herstellen. In de 53e minuut een slaande beweging van een Valken’68 speler richting Brian de Brabander wat goed gezien werd door scheidsrechter Gielis en bestraft werd met geel !!! Even later viel toch het doek voor S.V. Honselersdijk. Een vrije trap werd bij de verste paal door de vrijgelaten Arjan Haasnoot, binnen gekopt, 1-0. S.V Honselersdijk bleef knokken voor een goed resultaat, maar het geluk zat niet mee. In de 76e minuut kopte Ricardo van der Zijden in eigen doel wat de 2-0 betekende. De enige grote kans kwam in de 83e minuut. Na goed doorzetten van Ricardo van der Zijden werd Angelo Zwirs in vrije positie gevonden. Echter voor keeper Erwin van der Nagel ging de bal hoog over. Bij S.V. Honselersdijk was het draadje nu echt gebroken. Op snelheid werd de verdediging nog een keer geklopt door Sven Boonstoppel wat tevens de eindstand betekende: 3-0

Een valse start voor de ploeg van Piet Boon. Zaterdag wacht thuis de oude bekende Die Haghe en het belooft een spannende wedstrijd te worden op Super Saturday.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Branco Kok (-48, Ricardo van der Zijden), Bryan de Brabander (-78, Luke Groenenboom), Marcel Bruggeling (A), Tim van der Meer, Leon de Brabander, Youri Riepe, Lars Ammerlaan, Joey Valstar, Angelo Zwirs, Tom van Veen.

Zoomin'