Zaal 1 met beide benen terug op aarde
zondag 24 september 2017

Waar de stemming vorige week opgetogen en zelfs een beetje uitgelaten was na de overwinning in de eerste competitiewedstrijd, is de eerste uitwedstrijd voor S.V. Honselersdijk uitgelopen op een teleurstelling. Uit in de Sporthalen Zuid in Amsterdam tegen het 2de team van landskampioen `t Knooppunt werd het redelijk kansloos met 8-3 aan de kant gezet.

Nu moet aangetekend worden dat het aanvangstijdstip van 19.30 niet bijdroeg aan een ideale voorbereiding, maar dat mag geen excuus zijn voor het inspiratieloze en grotendeels kleurloze spel van s.v. Honselersdijk. Waar vorige week de ene na de andere mooie aanval werd opgezet door het “andere Oranje”, leek het vandaag tegen het `t Knooppunt eigenlijk alleen de eerste twee minuten een spannende wedstrijd te kunnen worden. De Westlanders begonnen nog wel goed, waarbij er eigenlijk niks aan de hand leek. Maar toen na 2 minuten een ongelukkige bal, die van dichtbij langs de keeper kon worden getikt, werd gemist nam het Knooppunt de wedstrijd langzaam over. S.v. Honselersdijk, wat wel veel energie in de strijd gooide, leek niet tot echte kansen te kunnen komen. Van een aanvalsopzet of het uitspelen van een aanval tot een kans kwam maar bar weinig terecht. Honselersdijk grossierde in fouten in de opbouw, waar het Knooppunt via de counter dankbaar gebruik van maakte. De 4-1 ruststand, was ondanks de aansluitingstreffer bij 2-0 achter, door Kenan Koseoglu, helaas niet meer dan terecht.

De tweede helft zou je verwachten een gemotiveerd en gretig s.v. Honselersdijk uit de kleedkamer te zien terugkeren, en dat in ieder geval alles op alles zou worden gezet om de achterstand te proberen te overbruggen, of op zijn minst dragelijker te maken. Maar al snel dreigde de tweede helft een kopie te worden van de eerste, s.v. Honselersdijk, met het meeste balbezit, maar zonder tot echt gevaar te komen en een Knooppunt wat heel slim, en met hier en daar heel veel geluk, elke kans tot doelpunt wist te verzilveren. Het “andere Oranje” ging forceren en zette zo de deur open voor wederom de counters van ‘t Knooppunt. Zo liepen de Amsterdammers uiteindelijk heel eenvoudig uit naar een 8-3 (goals Kaz van Oostrom-Soede, Nicky Brouwer) eindstand, een resultaat dat vooral laat zien dat de Westlanders op dit niveau nog wel het een en ander te leren hebben. Vooral als team en op inzet schoot de ploeg van coach Yuri van der Smitte vanavond ruimschoots te kort en heeft Knooppunt laten zien wat effectiviteit is in zaalvoetbal.

Het is te hopen dat deze nederlaag een 'reality check’ is geweest voor de jongens van SVH, en dat het duidelijk is dat het niveau en de tegenstanders in de eerste divisie niet onderschat dient te worden. Nu 2 weken de tijd om voor te bereiden op de volgende wedstrijd. Op vrijdagavond 6 oktober trapt s.v. Honselersdijk in eigen Sosefhal om 20:30 uur af tegen het 2e team van Eredivisionist Hovocubo uit Hoorn.

10-0 zege dames S.V. Honselersdijk
De dames van s.v. Honselersdijk lieten het net 10 keer bollen in de wedstrijd tegen Tutor 2. Hierbij namen de dames revanche voor de onnodige nederlaag in de competitieopening tegen Lyra. Bij rust hadden de dames al een 8-0 voorsprong waarbij het na rust vooral een gemiste kansen feest werd. Natuurlijk was Inge Versteeg weer het meest trefzeker, zij scoorde 4 maal. Marion Kemper volgde haar voorbeeld 2 maal. Dan missen we er nog 4 die werden verdeeld door: Jenny van Steeg, Marloes Scholtes, Marion Kemper en Susan Drankier.

Foto's: Martin van Oostveen

Condubouw