S.V. Honselersdijk eindwinnaar van Het Club Van Honsel toernooi
maandag 28 augustus 2017

S.V. Honselersdijk werd ongeslagen winnaar van Het Club van Honsel toernooi. Zowel het eerste als het tweede team wonnen op Dag 2 tegen Naaldwijk hun wedstrijd. Het eerste elftal maakte er samen met Naaldwijk een doelpuntenfestijn van om uiteindelijk tot een score van 6-4 te komen. Ook het tweede elftal deed niet veel onder en wonnen hun wedstrijd met 5-1 van Naaldwijk.

Een domper was dat het 3e elftal van Zwaluwen Vlaardingen voor Dag 2 geen elftal op de been kon brengen. Maar gelukkig was Loosduinen 2 bereidt om het “gat” op te vullen.

Op de mooie grasmat schotelde de thuisploeg en vv Naaldwijk een aantrekkelijk wedstrijd voor aan het publiek met veel doelpunten. In de 6e minuut was het al raak. Een vrije trap op randje strafschopgebied van Sebastiaan van der Berg van Naaldwijk leverde de 0-1 op. Niet veel later was het Angelo Zwirs die met een van richting veranderd schot de stand op gelijke hoogte bracht, 1-1. In de 24e minuut was het een mooie actie van Joey Valstar, maar zijn inzet werd in eerste instantie gered door de Naaldwijkse keeper Jeffrey Wubben. De rebound was voor Luke Groenenboom, 2-1. Één minuut later was het wel raak voor Joey. Opkomend van links, schoot hij de bal buiten bereik van de Naaldwijkse keeper Jeffrey Wubben in de verste hoek, 3-1. Zo ging het spel op en neer en zo leek een grote monsterscore in het vooruitzicht. De voorsprong werd verkleind door Brain van Geest van Naaldwijk, 3-2. Net voor de rust bepaalde Tom van Veen de score op 4-2.

De 2e helft begon moeizaam aan beide kanten. Zowel S.V. Honselersdijk als Naaldwijk hadden moeite om tot kansen te komen. Na een kwartier in de 2e helft wist Jordy van Calsteren namens Naaldwijk weer het net te vinden, 4-3. Naaldwijk rook meer en ging meer druk op de dijkenaars zetten middels het vroege storen. Maar daardoor lag de vrije ruimte voor S.V. Honselersdijk voornamelijk op rechts en daar werd het laatste kwartier goed gebruik van gemaakt. Branco Kok, die het laatste kwartier op de rechtsbuiten positie ging lopen, kreeg veel ruimte en de kansen kwamen weer. In de 80e minuut werd Branco goed aangespeeld in de diepte. Hij legde de bal terug op de opkomende Ricardo van der Zijden en met links schoot hij buiten bereik van de keeper Wubben prachtig in de uiterste hoek, 5-3. Het werd nog enerverend het laatste gedeelte van de wedstrijd. Naaldwijk gaf zich nog niet gewonnen en via Jordy van Calsteren kwam Naaldwijk terug tot 5-4. In de laatste minuut van de wedstrijd was het Branco die Tom van Veen vrij zag staan en alleen voor keeper Wubben scoorde hij de 6-4.

De einduitslag Het Club Van Honsel Toernooi:
1 S.V. Honselersdijk
2 vv Quintus
3 vv Naaldwijk
4 Zwaluwen Vlaardingen/Loosduinen

Namens de Club van Honsel nam Jack Poot het woord bedankte de teams voor hun bijdrage en sportieve inzet in het toernooi. Mede organisator Wim Batist overhandigde de prijzen. Ook de scheidsrechters werden bedankt voor hun inzet. Aanvoerder Marcel Bruggeling van S.V. Honselersdijk bedankte de organisatie voor het goed verlopen toernooi.

Opstelling:
Ruben Hartman, Branco Kok, Brian de Brabander, Ricardo van der Zijden, Marcel Bruggeling (A)(-65 Pawel Rubin), Frank Vellekoop (-70 Lars Ammerlaan), Youri Riepe, Joey Valstar, Luke Groenenboom (-65 Nigel Hendriks), Tom van Veen, Angelo Zwirs.

Door: Jan de Brabander

Van Dijk Brouwer Installatietechniek