Wedstrijdzaken App. Belangrijk voor alle leden!
zondag 27 augustus 2017

Vanaf het seizoen 2017/’18 stapt het amateurvoetbal over naar het mobiele digitaal wedstrijdformulier. Het invullen van het wedstrijdformulier zal voortaan uitsluitend met de Wedstrijdzaken-app mogelijk zijn.
De wedstrijdzaken-app is nu al te downloaden via de Apple-store of Google Play voor Android telefoons.

Registratie (inloggen) moet via het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij de ledenadministratie, dus zorg ervoor dat uw (goede)e-mailadres geregistreerd staat bij de ledenadministratie anders kunt u volgend seizoen niet spelen!!!

De vijf voordelen op een rij:

Minder tijd kwijt aan het invullen
Als je net een belangrijke overwinning uit het vuur hebt gesleept, wil je maar één ding: dat vieren met je team. En zeker niet bij het wedstrijdsecretariaat gaan zitten wachten tot je eindelijk even achter de computer mag zitten om het formulier te ondertekenen. Met de Wedstrijdzaken-app wordt het formulier eenvoudiger en hoeft het achteraf niet meer bevestigd te worden door de aanvoerders. Alleen als je het achteraf niet eens bent met het formulier kun je bezwaar aantekenen.

Geen gedoe meer met de spelerspasjes
Iedereen die weleens voor de spelerspasjes heeft gezorgd kent het; ben je onderweg naar een belangrijke uitwedstrijd, schiet ineens door je hoofd: “Heb ik de spelerspasjes wel bij me?” Vaak wel, maar soms ook niet. Dan kan je weer terug om de spelerspasjes op te halen. Of ben je in het ergste geval de passen zelfs helemaal kwijt.
Met de Wedstrijdzaken-app is dat verleden tijd; alle pasjes zitten namelijk digitaal in de app. En mocht je zó verstrooid zijn dat je zelfs je telefoon vergeet, kan je ook gewoon inloggen op het toestel van iemand anders om de pasjes te laten zien en het formulier in te vullen.

Makkelijker aanvragen spelerspas
Het proces met spelerspassen gaat voortaan volledig digitaal. Ook het aanvragen ervan. S.V. Honselersdijk hoeft bijvoorbeeld niet langer moeite te doen met pasfoto’s opsturen; een goede, herkenbare digitale foto uploaden is genoeg (een bepaalde periode kunt u dat zelf doen via uw mobieltje, gewoon een selfie maken en inladen.
Alle reeds bestaande foto’s worden trouwens automatisch gedigitaliseerd door de KNVB.
Mocht je tussentijds een transfer maken óf als nieuw lid bij een club aan de slag gaan, gaat dat nu ook nog eens sneller omdat er geen spelerspas meer per post verstuurd hoeft te worden.

Scheidsrechters hebben hun programma altijd op zak
In de Wedstrijdzaken-app kun je als scheidsrechter (zowel bond- als clubscheidsrechter) direct zien op welke wedstrijden je bent aangesteld. Daar staat ook nog eens bij, mits die informatie bekend is, wie bijvoorbeeld de assistent-scheidsrechters zijn.

Minder tijdrovend voor vrijwilligers
Vrijwilligers zijn steeds moeilijker te vinden in het amateurvoetbal. Je moet als club maar net het geluk hebben dat je iemand weet te vinden die voor zijn plezier iedere zaterdag de leiders of aanvoerders helpt met het invullen van de wedstrijdformulieren. Met het mobiel digitaal wedstrijdformulier wordt dat straks een stuk minder tijdrovende klus, omdat iedereen het in principe zelfstandig kan invullen. Zo houdt een wedstrijdcoördinator tijd over om zelf ook eens te genieten van de wedstrijden en kan hij nog meer als gastheer/dame actief zijn.
Het wordt dus een stuk eenvoudiger en leuker.
Wil je meer weten over het “mDWF” dan verwijzen we graag naar sites van Sportlink en de KNVB.
Daar vindt u een lijst met de meest gestelde vragen en antwoorden.

De handleiding voor teamleden:

Op de KNVB site West II vindt u ook veel info over competitiezaken:

Met dank aan HVC'10 voor de opzet van bovenstaand stuk.

Van der Meer verzekeringen