KFC HAMONT Euro-cup 2017
maandag 12 juni 2017

De spelers van de C1+2 & D1+2 keken er al naar uit, maar donderdag 25 mei was het zover: 4 dagen (voetbal-)kamp op het internationale toernooi van Hamont-Belgie. Toen onze chauffeur Cor een half uur na de afgesproken tijd ook zover was, kon na de nodige korte maar o zo duidelijke instructies (ondersteund door GvD's en alle volledige benamingen van het DTKP vaccin) van diezelfde Cor eindelijk worden vertrokken. De toon was gezet, het kamp kon beginnen.

Op de heenweg konden we het zwembad van de Kempervennen niet links laten liggen en werd volop verkoeling gezocht in dit tropische zwemparadijs. Vervolgens reden we door naar Overpelt, waar we in een leuke jeugdherberg verbleven.

Nadat iedereen netjes zijn bed had opgemaakt, vertrokken we naar de eetzaal. Daar genoten we van een heerlijke dish, speciaal voor ons (en 500 anderen) gemaakt.

De volgende ochtend werden alle kinderen gewekt door DJ Maikel, want er moest ook nog gevoetbald worden. Mede door de hitte en de verkorte nachten, viel het niet altijd mee om op gang te komen, maar hé, we zijn geen watjes: het voetbal was zoals we gewend zijn verzorgd en met veel strijd.

Omdat de temperaturen naar Belgische begrippen naar ongekende hoogte stegen, boden de door toeschouwers meegebrachte partytenten (bedankt Patricia's) een welkome schaduwplek. Alle teams en toeschouwers hadden zo een vaste plek op het mooie terrein van KFC Hamont. Het ter beschikking gestelde groente & fruit (bedankt Alex Prins & Ed Kooij) zorgden met het meegebrachte brood/beleg en limonade ervoor dat het inwendige ook niet werd vergeten voor de voetballers en begeleiding.

Holstein Hortiplastics had voor alle spelers een mooi inloop/reserve shirt verzorgd. Daar het korte mouwen had, werd hier dankbaar gebruik van gemaakt.

Het toernooi kreeg nog hoog bezoek van HET voetbaltalent van dit moment; Kylian Mbappé, de 19-jarige spits van AS Monaco die bij zijn broertje kwam kijken die o.a. tegen onze D1 moest spelen. Menig tactische bespreking moest even wachten doordat de kinderen een selfie wilden maken met dit naar verluid 120 miljoen euro kostende voetballertje.

Het kamp en toernooi waren een aaneensluiting van hoogtepunten, maar we willen er 2 met name noemen:
- De C1 die na een mooie finale, met wonderschone doelpunten en spectaculaire reddingen, het toernooi als winnaar afsloot en dit uitgebreid vierde met alle teams en supporters.
- De saamhorigheid als vereniging die zich illustreerde wanneer een wedstrijd met penalty’s beslist moest worden en ALLE SV Honselersdijk spelers hun club genoten steunden. Gaaf te zien dat er ruim 50 op de middenlijn staan, waarvan er 1 een penalty moest nemen.

De laatste avond werd groots afgesloten. Na een oven-heerlijke pizza en de bingo ging de zwembroek aan voorde enige echte Martien-waterglijbaan. Vervolgens konden we ons lekker opwarmen aan het kampvuur. Gade geslagen door onze vrienden van de politie/brandweer.

De volgende dag weer terug met de bus van ome Cor waar Brent nog een voetbalquiz uitdeelde aan de kinderen die nog wakker konden blijven.

Voor degenen die nu nog zitten te puzzelen komt hier een hint voor de uiteindelijke slagzin:
Welke tekst volgt er op “Het lied van Honselersdijk”?
Na een korte tussenstop in MacVlaardingen kwamen we zondag om 14:00 uur weer terug in Honselersdijk - en lonkte voor de meesten een middagslaapje tot de volgende ochtend.

Als begeleiding waren we blij te zien dat de kinderen gedurende het kamp en toernooi als 1 groep met elkaar zijn omgegaan.

Op onderstaand bericht van de facebook pagina v.d. organisatie mogen we als S.V. Honselersdijk
trots zijn;

Alle kinderen, begeleiders en de in grote getale aanwezige ouders hebben bijgedragen aan dit
bijzondere weekend. Een applaus voor elkaar!

De spelers & begeleiding willen graag de diverse sponsoren (m.n. De Club van Honsel) bedanken voor hun ondersteuning.

Groeten,

De begeleiding