Vanaf de bijvelden: S5 dankzij aanvallend schouwspel dichter bij handhaving
woensdag 8 maart 2017

Het is nog niet het meest succesvolle seizoen in de roemruchte historie van S.V. Honselersdijk S5. Waar in het verleden de kampioenschappen aan één werden geregen, valt er dit seizoen in de 5e reserve klasse van de KNVB nog weinig te juichen. Tot afgelopen zaterdag werd er vijf maal gewonnen, eindigde twee wedstrijden in een gelijkspel en dropen de oranjehemden acht keer teleurgesteld van het veld af na een nieuwe nederlaag. Ook in de Rembrandt Cup wisten de mannen het hoogste podium wederom niet te betreden. Tegen v.v. Maasdijk moest afgelopen zaterdag een goed resultaat worden geboekt om weer een stap dichter bij handhaving te komen.

Het verslag van 'het vijfde' leert dat "er leuk werd gevoetbald, maar dat de laatste pass te vaak net niet aan kwam. Uiteindelijk wist onze captain een mooie, vlot lopende aanval, met buitenkant rechts tot doelpunt te promoveren zodat we met een 1-0 voorsprong de kleedkamer op konden zoeken."

De tweede helft verliep echter iets moeizamer voor de Honselersdijkers. Nadat de rood-zwarten van Maasdijk op een 1-2 voorsprong wisten te komen, was de thuisploeg (S5) er alles aan gelegen om achterin één-op-één te gaan spelen. Dit leverde direct resultaat op: "Dat resultaat kwam er. In de tumultueuze slotfase verzilverde Remco feilloos een penalty en werkte niet veel later een speler van Maasdijk, uit angst voor de aanstormende oranjehemden, het leder over zijn eigen doellijn. Omdat Maasdijk tussendoor uit een spaarzame counter toch ook nog wist te scoren eindigde het boeiende duel in een terechte 3-3. De keurige 8ste plek kwam hierdoor niet in gevaar waardoor we nog een paar punten nodig hebben om ons definitief veilig te spelen."

Ten slotte had de verslaggever van dit team nog een tip voor de lezers: "Volgende week wederom een thuiswedstrijd. Vanaf 14.30 uur is FC 's Gravenzande te gast en ik raad u allen aan om het schouwspel dat S5 heet eens te komen bewonderen."

Sosef & v/d Knaap