Arsenal pakt hoofdprijs tijdens het Club van Honsel F-zaalmixtoernooi
vrijdag 30 december 2016

Het is inmiddels een traditie dat onze jongste (F) jeugd tijdens de kerstvakantie hun energie kwijt kunnen in de Sosef hal. Afgelopen donderdag 29 december was weer het Club van Honsel F zaal mix toernooi.

De wedstrijden werden gespeeld in 2 poules, de Premier League (Arsenal, Manchester City, Chelsea en Watford) en de Primera Division (Real Madrid, Barcelona, Valencia en Betis Sevilla), de spelers werden gecontracteerd uit de mini F en F sectie van S.V. Honselersdijk.

De teams werden begeleid door enthousiaste C en D jeugdleden, die nu eens niet hun voetbaltalent, maar ook hun coachtalent lieten zien. Ze probeerde onze jongste jeugd, naast een leuke dag, wat bij te brengen qua voetbal. Het was een feest te zien dat het gehele toernooi een combinatie was van intensieve, serieuze, maar zeker ook sportieve en leuke wedstrijden. Echt helemaal top mannen!!!

De wedstrijden werden in goede banen geleid door het scheidsrechtersduo Kay Gardien en Scott van der Ende.

Tussen de wedstrijden door was er voor iedere speler en coach een drankje en een broodje knakworst. De bar werd “bemand” door diverse ouders (nogmaals bedankt). De tribunes, maar ook de zaal waren de gehele dag zeer ruim bezet met familieleden en andere geïnteresseerden die alle kerstmaaltijden in een gezellige maar vooral sportieve sfeer onder het genot van een drankje konden verteren.

Na de poulefase vonden de finales plaats. Iedere wedstrijd was er volop strijd en toen alle rookwolken waren opgetrokken, alle wedstrijden waren gespeeld, alle standen (en doelsaldo’s) waren berekend werd onder massale belangstelling naar de prijsuitreiking gekeken.

Net als bij de editie 2015 ging Arsenal na een golden goal er met de eer vandoor (Selena, Sam, Can, Tygo, Armin en Bodey o.l.v. Thijs en Pepijn) - maar gezien de vrolijke gezichten waren er vandaag alleen maar winnaars in de Sosefhal. Er was dan ook, bij wijze van hoge uitzondering, voor iedere deelnemer een medaille beschikbaar.

Als organisatie willen we nogmaals iedereen bedanken voor de deelname, begeleiding en assistentie.

Wij gaan ons alvast weer voorbereiden op de 2017 editie.

Groeten,
Marcel en Rick