Zaal 1 pakt 1e periode in de Topklasse
zondag 13 november 2016

Door de 7e zege in evenzoveel wedstrijden pakte S.V. Honselersdijk de 1e periode in de Topklasse zaalvoetbal. De voorsprong op naaste concurrenten Watergras en ASW is 5 punten.

S.V. Honselersdijk trapte compleet af tegen ZVV Den Haag. De ploeg uit de Hofstad kwam vorig jaar nog uit op het hoogste zaalvoetbalniveau. Na de degradatie uit de Eredivisie was er een leegloop van spelers en zakte ZVV nog 1 niveau verder terug. Toch herbergt de ploeg nog diverse goede zaalvoetballers en nam het een 0-1 voorsprong door Zakaria Aissaoui. Maar binnen 1 min. na de openingstreffer was het Marcel Pronk die via de onderkant van de lat de bal binnen schoot. Op slag van rust was het Jordy Brouwer die het andere Oranje op voorsprong schoot. Na de rust een goede periode voor S.V. Honselersdijk waarin slechts 1 maal gescoord werd door Nick Brouwer. De 3-1 voorsprong was een gevaarlijke stand waarbij Zvv Den Haag zomaar terug in de wedstrijd had kunnen komen. Keeper Pieter Blanken hield echter zijn doel schoon met een aantal knappe reddingen. Blanken keepte de 2e helft voor Rowdy Jansen. De definitieve knock-out werd uitgedeeld door ex-Zvv DH speler James Dhanai. Uit een vrije trap bracht hij de eindstand op 4-1. Na afloop werd er door voorzitter Erik Sosef een bos oranje gerbera’s uitgedeeld voor alle Honselersdijk spelers. De periodetitel is v.w.b. spelers en staf nog maar het begin. Maar de weg zal nog lang zijn, vooral de maand december zal belangrijk worden. Dan treft S.V. Honselersdijk 3 naaste achtervolgers.

S.V. Honselersdijk speelt volgende week op vrijdag 18 november om 20:30 uur in eigen Sosefhal de bekerwedstrijd in de 2e ronde tegen VCS. 1 week later speelt Honselersdijkde volgende competitiewedstrijd. In de Sosefhal trapt het dan om 20:30 uur af tegen Multicult.

De dames 1 van S.V. Honselersdijk hadden een gemakkelijke avond. Tegen het hoger geklasseerde SJZ werd na een 3-0 voorsprong halverwege met 6-2 gewonnen. Inge Versteeg en Tamara Kuiper scoorden beiden 2 maal. Susan Drankier en marion Kemper maakten beiden met 1 treffer de 6 vol.

ZAALVOETBALSTERS/ZAALVOETBALLERS GEZOCHT VOOR RECREATIEVE TEAMS
Zowel bij de dames als bij de heren is er op diverse niveaus nog de mogelijkheid om in te stromen in een zaalvoetbalteam. Vooral Dames 3 en Heren 4 zijn nog niet helemaal vol en zoeken op korte termijn speelsters/spelers maar ook als keeper ben je welkom!

Wij verzoeken jullie even goed mee te denken naar sportieve dames die wellicht eens mee willen doen in de zaal om te zien hoe leuk zaalvoetbal is. Als we samen nadenken en rond kijken moeten de dames van het 3e ook binnenkort volledig kunnen zijn ! Het hoeven niet eens (zaal)voetballers te zijn. In het verleden zijn er ook diverse dames overgestapt naar het zaalvoetbal die eerst bijv. handbal gespeeld hebben. Help mee zoeken en maak de dames blij! zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Condubouw