S.V. Honselersdijk maakt het zichzelf nog moeilijk in de slotfase
zondag 9 oktober 2016

S.V. Honselersdijk behaalde zaterdag een belangrijke zege door thuis met 3-2 te winnen van Soccer Boys. Door deze overwinning stijgt de ploeg weer een paar plekjes in de rangschikking. Alhoewel de uitslag misschien anders doet vermoeden, was de thuisclub heer en meester en gaf het de gasten geen schijn van kans. Bij rust had de ploeg van trainer Piet Boon al flink afstand moeten nemen van de Bleiswijkse formatie.

Deze wedstrijd trad S.V. Honselersdijk aan met dezelfde opstelling als vorige week in de uitwedstrijd tegen Te Werve. Vanaf het begin van de wedstrijd kwam de ploeg gelijk als een komeet uit de startblokken. Soccer Boys werd geen meter ruimte gegund om tot voetballen te komen. Verdedigend stond het als een huis, en het middenveld straalde veel creativiteit uit en ondersteunde zowel het verdedigende als aanvallende werk. De druk op het doel van Soccer Boys was dan de eerste helft ook groot. In de 1e minuut verscheen Rico Kok al voor Soccer Boys keeper Mark Heintjes na een bekeken balletje van Tom van Veen. Zijn schot was echter te zacht, maar de toon was gezet. De druk erop houden en zo snel mogelijk op voorsprong komen. En dat gebeurde ook. In de 6e minuut van de wedstrijd mocht Joey Valstar een vrije trap nemen na een handsbal. Ook sluipschutter Pawel ging weer mee naar voren. De vrije trap bereikte de, bij de 2e paal staande Pawel en hij scoorde weer met het hoofd, dat betekende een 1-0 voorsprong. En S.V. Honselersdijk ging door. Eén minuut later lag de bal er bijna weer in na een schot van Tom van Veen, maar er zat net een voet van de tegenstander tussen. Van enig weerstand van Soccer Boys was geen sprake. De ploeg had moeite om de bal in de ploeg te houden en kansen werden dan ook nauwelijks gecreëerd. Toch op een onverwacht moment kwam het op gelijke hoogte. In de 17e minuut was het een uithaal en liet het keeper Izan Barendse kansloos, 1-1. Na deze tegenvaller pakte de ploeg het weer goed op en creëerden volop kansen. In de 24e kreeg men echter hulp van Soccer Boys. Een terugspeelbal op de keeper zat Leon de Brabander goed tussen. Hij werd even vastgehouden door de laatste man, maar de goed leidende scheidsrechter van de Bend liet doorspelen. Leon omspeelde daarna knap keeper Mark Heintjes en scoorde in een leeg doel de 2-1. Niet veel later werd er in paniek een corner weggegeven. De corner bereikte weer de meegekomen Pawel en zijn kopbal werd goed naar de grond gekopt, waar keeper Mark Heintjes nog net de bal met zijn hand kon wegwerken. En zo werd het eenrichtingsverkeer richting doel Soccer Boys. In de 30e minuut was het goed doorzetten van Rico Kok die de achterlijn opzocht. Goed terugleggen op Tom van Veen was het Tom zelf die via een been van een tegenstander de 3-1 op het scorebord bracht. De score in deze fase had veel groter kunnen uitvallen. De ploeg etaleerde uitstekend voetbal en Soccer Boys was rijp voor de slacht. Als het zorgvuldiger met de kansen had omgegaan dan had Soccer Boys met grote achterstand de rust in gegaan.

De 2e helft was niet zo enerverend als de 1e helft. De Bleiswijkse formatie probeerde aanvallend toch iets te weeg te brengen, maar de hechte verdediging met als slot op de deur Michel van Giesen kwam weinig in de buurt van keeper Izan Barendse. Voor S.V. Honselersdijk was het zaak om de counters goed uit te voeren, maar een beetje geluk ontbrak. In de 65e minuut was het Rico Kok die Leon vrij zag staan. Het schot van Leon werd door keeper Mark Heintjes tot corner verwerkt. Uit de corner was het Pawel die net over de kruising kopte. Zo leek de wedstrijd geruisloos naar het einde te gaan. Maar een paar minuten voor het einde mocht Soccer Boys nog een corner nemen. Deze werd doorgekopt en in een kluts verdween de bal in het doel, 3-2. Een paar spannende minuten volgde nog waar Soccer Boys de nodige risico’s nam. Uiteindelijk kreeg de thuisploeg nog een goede kans. Sterk opkomen van Ricardo van der Zijden kwam S.V. Honselersdijk in een overtal situatie te staan, maar deze liep op niets uit. Hierna floot scheidsrechter van de Bend voor het einde en haalde de ploeg een mooie overwinning binnen.

Opstelling:
Izan Barendse, Pawel Rubin (geel), Michel van Giesen, Ricardo van der Zijden, Rico Kok, Leon de Brabander, Marcel Bruggeling (A), Tim van der Meer (-85, Marcel Duijvestijn), Joey Valstar (-80, Bryan Brabander), Tom van Veen, Nick Peeters (-90, Luke Groenenboom)

Prins Group