Moeizame winst S.V. Honselersdijk zaal
zaterdag 8 oktober 2016

Ook de 4e wedstrijd werd een prooi voor het nieuwe zaalteam van S.V. Honselersdijk. Maar gemakkelijk ging het niet. Opponent VCS toonde zich een taaie tegenstander maar uiteindelijk werd het nog een ruime 4-8 zege. Ook TPP 2 won op bezoek bij ZVV Den Haag, waardoor de oranjehemden alleen deze ploeg naast zich moeten dulden op kop van de Topklasse. De 1e achtervolgers staan op 5 punten.

In tegenstelling tot eerdere wedstrijden heerste er deze dag, ook al tijdens de talentenmiddag in de Sosefhal, een onrustige en gespannen sfeer bij de coach, begeleiders en de meeste spelers. Misschien terecht want VCS volgde kort op de ranglijst. En eigenlijk was die spanning en nervositeit niet helemaal overdreven, want VCS gaf S.V. Honselersdijk heel weinig ruimte en kansen. Toch kwam de Dijkse ploeg in de 11e minuut op voorsprong, Melvin Vissers was succesvol na een fraaie assist van Kaz van Oostrom Soede, een van de uitblinkers vrijdagavond. Maar VCS bleef gevaarlijk, had ook pech in de afwerking met inzetten op paal en lat en kwam in de 14e minuut op 1-1. In de 21e minuut bracht James Dhanai de ruststand op 1-2. De 2-2 van VCS werd door Nicky Brouwer weer ongedaan gemaakt na weer een geweldige pass van Kaz van Oostrom Soede. Na wederom de gelijkmaker wist S.V. Honselersdijk eindelijk weg te lopen van de Hagenaars. Romano vd Stoep, ook zeer goed op dreef, was bij de 2 doelpunten betrokken die de tussenstand op 3-5 brachten. Eerst scoorde hij zelf en stelde even later Nicky Brouwer in staat om deel te nemen in de feestvreugde. VCS ging een veldspeler inzetten als keeper om zo een extra aanspeelpunt te creëren. Kaz van Oostrom Soede wist hier wel raad mee en scoorde 2 maal en bracht zo de stand kort voor tijd op 3-7. Na de 4-7 wist Romano vd Stoep de eindstand op 4-8 te bepalen.

Volgende week is S.V. Honselersdijk vrij om daarna de 2 derby’s te spelen. Op 21 okt. Speelt S.V. Honselersdijk thuis in de Sosefhal om 20:30 uur tegen Mvv’27. Woensdag 2 nov. moet er naar de Pijl in Naaldwijk gereisd worden voor de wedstrijd tegen Westlandia.

In de dames 1e klasse liepen de dames van S.V. Honselersdijk tegen hun 1e nederlaag op dit seizoen. Op bezoek bij een versterkt Mazzel Stars werd met 5-3 verloren. Lange tijd zag het er niet naar uit dat de dames van S.V. Honselersdijk punten kwijt zouden raken in Zoetermeer. Een 0-2 voorsprong werd verspeeld tot 2-2, maar daarna namen de Dijkse dames met 2-3 weer de leiding. Helaas raakten de S.V. Honselersdijk dames daarna het spoor bijster en kantelde de wedstrijd. Inge Versteeg scoorde 2 maal. Ook Tamara de Kuiper was 1 maal succesvol.

Sosef & v/d Knaap