S.V. Honselersdijk in slotfase langszij Maasdijk
maandag 9 mei 2016

Het werd een benauwde zege voor S.V. Honselersdijk. Ondanks een groot veldoverwicht en de vele kansen, wist S.V. Honselersdijk pas in de slotfase de Maasdijkers over de knie te krijgen. Door deze overwinning blijft het spannend tot in de laatste wedstrijd. De 3e periodetitel en de vervangende 1e periodetitel van kampioen Te Werve zijn nog niet vergeven. Bekend is wel dat Die Haghe één van de twee binnenhaalt. De andere periodetitel gaat dan tussen S.V. Honselersdijk, Berkel en MVV’27 heeft ook nog een kleine kans. Na het laatste fluitsignaal a.s zaterdag wordt de balans opgemaakt.

Eerste helft
Ondanks stralende weersomstandigheden, was van een grote publieke belangstelling voor de derby tegen Maasdijk geen sprake. Voor Maasdijk stond er weinig meer op het spel, maar voor de ploeg van Piet Boon valt er misschien nog wat te halen. Om in de race te blijven voor de nacompetitie moest er gewonnen worden en de ploeg nam dan al vroeg het initiatief. Hoewel het spel niet altijd even verzorgd was, grossierden de Dijkenaars vele kansen. De eerste kans was in de 19e minuut. Het was Nando die Tom van Veen de diepte instuurde. Tom was zijn directe tegenstander Kraaienbosch te snel af en kon op keeper Joey Vos af gaan. Tom omspeelde Vos, maar was te ver afgeweken van het doel. Toch zag Tom kans om uit te halen, maar zijn schot ging via de binnenkant van de paal het veld weer in. De verdediging van Maasdijk zag er niet erg solide uit vanmiddag. In de 28e minuut was een foutje in de verdediging de oorzaak dat Nicky alleen richting doel kon gaan, maar onderuit werd gehaald nabij het strafschopgebied. De vrije trap hieruit belandde in de muur. Zo regende het kansen voor de thuisploeg. In de 43e minuut was het Nick die na een pass van Leon weer oog in oog kwam te staan voor keeper Joey Vos. Zijn schot werd goed geblokt door keeper Vos. Even later een lage corner van Frank, waar niemand op reageerde en Pawel alleen zijn schoen er tegen aan hoefde te zetten (foto 6). Pawel mistte deze kans op een haar na. Vlak voor rust was het Maasdijk die zijn eerste grote kans kreeg. De bal werd tot 2 keer toe van de doellijn gered.

Tweede helft
De 2e helft was identiek aan de 1e helft. S.V. Honselersdijk op zoek naar de openingstreffer die weer kans op kans kreeg, maar het was aan keeper Joey Vos te danken dat Maasdijk nog in de wedstrijd bleef. De verdediging van Maasdijk hield open huis en het was wachten op de openingstreffer. De ruimte die de thuisploeg kreeg werd te weinig gebruik van gemaakt. Met een beetje meer overleg in het veld zou Maasdijk allang op achterstand staan. In de 65e minuut moest topscoorder Tom van Veen met een liesblessure het veld verlaten en kwam Tim van de Meer in zijn plaats. Met opportunistisch voetbal werd Maasdijk terug gedrongen en die strijdwijze leverde in de slotfase de goal op. Was het eerst Pawel die in de 76e minuut op de lat kopte ,maar één minuut later was het toch raak. Een vrije trap van Frank werd door Pawel achter keeper Joey Vos geschoten, 1-0. De laatste 10 minuten was de koek op bij de Maasdijk en was het prijsschieten. Om de haverklap verschenen onze spitsen alleen voor het doel, maar knappe reddingen van Joey Vos voorkwam een grotere achterstand. In blessure tijd moest hij toch nog een doelpunt incasseren na een inzet van de ingevallen Luke Groenenboom, 2-0 .

Zaterdag wacht de ontknoping op sportpark Hoekpolder in Rijswijk, waar aangetreden moet worden tegen Semper Altius. Deze ploeg strijd nog voor degradatie. Dus komt allen om onze jongens aan te moedigen.

Opstelling:
Tom van Schie, Pawel Rubin, Tom Lobert, Ricardo van der Zijden, Rico Kok, Frank Vellekoop, Marcel Duijvestijn (geel), Leon de Brabander (A), Nando Kok (-80 Luke Groenenboom), Tom van Veen (-65 Tim van der Meer), Nick Peeters

Condubouw