S.V. Honselersdijk maakt geen fout tegen Naaldwijk.
zondag 10 april 2016

Onder het genot van een heerlijk voorjaars zonnetje, werden voor de wedstrijd Michel van Giesen en Marcel Duijvestijn in het zonnetje gezet door voorzitter Erik Sosef, vanwege hun 100e wedstrijd in het standaard team van S.V. Honselersdijk. De uitwedstrijd stond nog vers in het geheugen gegrift. Een 2-0 voorsprong werd toen in een kwartier voor tijd teniet gedaan en verloren zo de wedstrijd met 3-2. Zover liet de Dijk het vandaag niet komen en het won overtuigend met 4-2. Het speelde zich 4 wedstrijden voor het eind dan ook definitief veilig voor de 3e klasse.

Eerste helft
Voor beide ploegen stond er veel op het spel. De vv Naaldwijk moet knokken om uit de onderste regionen te komen en de S.V. Honselersdijk heeft nog steeds kans om zich voor de nacompetitie te plaatsen. Dus allemaal ingrediƫnten voor een heerlijke Westlandse Derby. Maar al gauw bleek dat S.V. Honselersdijk meer kwaliteiten bezit dan onze tegenstander uit Naaldwijk. Het was te danken aan de Naaldwijkse keeper Tom van Bakel dat de score niet hoger uit viel. De eerste 10 minuten van de wedstrijd hield van Bakel zijn doel schoon, na een aantal knappe schoten van Tom van Veen. Maar in de 13e minuut moest hij toch capituleren na een schitterende aanval van de Dijkenaars. De aanval begon bij een uitbal van Rico op Tom van Veen. Tom draaide goed weg van zijn tegenstander en gaf de bal met een mooie curve mee aan Frank, die alleen op keeper van Bakel af kon gaan. Zijn schot in de kruising was onhoudbaar voor de keeper, 1-0. Naaldwijk trachtte gelijk wat terug te doen en versierde een vrije trap, die met veel pijn en moeite werd afgeslagen. Hierna werd het een partij met van beide kanten veel goede wil, maar weinig finesse. Het kwam de amusementswaarde niet ten goede. S.V. Honselersdijk drong niet echt meer aan en Naaldwijk had niet het vermogen om het de thuisploeg moeilijk te maken. Tussendoor kreeg S.V. Honselersdijk een paar mogelijkheden om de score op te voeren, maar de uitvoering liet een beetje te wensen over. Het duurde dan ook 10 minuten voor de rust dat de strijd weer losbarstte. Het goed opkomen van Leon, die de bal breed legde op Nick, maar hij kwam niet tot een schot . Hij had de bal nog wel in balbezit en ging randje achterlijn op schitterende wijze langs 2 tegenstanders. Hij hield het overzicht en legde de bal terug op de inlopende Tom van Veen en hij scoorde de 2-0.

Tweede helft
De 2e helft kwam de ploeg van Piet Boon goed uit de startblokken. Binnen no-time werden 2 grote kansen gecreƫerd. Tom van Veen stevende alleen op keeper Tom van Bakel af, maar zijn stiffie werd gezien door van Bakel. Ook Nando kreeg een uitgelezen kans op een presenteer blaadje aangeboden, maar hij treuzelde te lang. Onoplettendheid daarna in de Dijkse verdediging gaf Naaldwijk nog hoop. Jacco Wevers haalde randje strafschopgebied uit en wist de stand terug te brengen tot 2-1. Maar echt tegenstand kon Naaldwijk niet bieden. Het was S.V. Honselersdijk die Naaldwijk daarna overrompelde. Het duurde dan ook niet lang voordat de score werd uitgebreid. Na een scherp genomen corner van Nick werd de bal doorgekopte door Michel. Bij de 2e paal stond Tom Lobert om deze in het doel te koppen, 3-1. S.V. Honselersdijk bleef de druk erop houden en hield Naaldwijk in de tang. In de 62e minuut een handsbal van een van de verdedigers van Naaldwijk. De goed leidende scheidsrechter Verhoef wees terecht naar de stip. Tom van Veen zette zich achter de bal en schoot feilloos binnen, 4-1. Naaldwijk zette nog aan, maar was niet bij machte om een redelijke aanval op te zetten. Het gaf de thuisploeg juist meer ruimte om te counteren. Veel overtal situaties werden niet goed uitgespeeld, anders had de stand snel op kunnen lopen. In de 80e minuut kwam Naaldwijk nog wel tot scoren. Een vrije trap werd door Laurens Bouritius achter keeper Tom van Schie gekopt, 4-2. De laatste 10 minuten van de wedstrijd leek het of S.V. Honselersdijk het best vond en Naaldwijk nog hoop gaf om nog iets terug te doen. Maar zover kwam het niet, zodat de eindstand 4-2 bleef.

Zaterdag is het een vrije dag voor de selectie, waarna het team de week erop weer aan de bak kan tegen Houtwijk.

Opstelling
Tom van Schie, Tom Lobert, Michel van Giesen, Ricardo van der Zijden, Rico Kok (-75 Rutger Opperman), Frank Vellekoop, Leon de Brabander (A) (-80 Robbie Brabander), Marcel Duijvestijn, Nando Kok, Tom van Veen, Nick Peeters (-89 Nigel Hendriks)

Door: Jan de Brabander

Prins Group