Roos Prins verlaat S.V. Honselersdijk
zondag 24 mei 2015

Ze begon in de F-jeugd met voetballen bij de S.V. Honselersdijk, maar na dit seizoen houdt het bij onze club op. Roos Prins (16), die dit seizoen nog met dispensatie in de C1 voetbalde maar veel wedstrijden wegens blessures moest missen, stapt over naar LYRA MA1. Verder spelen bij de jongens vraagt fysiek te veel van haar en nu al voetballen in het enige vrouwenvoetbalelftal van de S.V. Honselersdijk vindt ze te vroeg. “Ik ga komend seizoen eerst een jaartje investeren bij LYRA MA1 en ga daarna bij de vrouwen van LYRA in de zaterdag tweede klasse voetballen. Dat lijkt mij vooralsnog de beste en meest gezellige oplossing. Met 16 jaar mag je nog niet in het vrouwenvoetbal spelen en ik wil wel op niveau blijven voetballen.” Prins mocht in het verleden menigmaal voor districtsjeugdelftallen van de KNVB uitkomen. De KNVB raadde haar ook aan zo lang mogelijk met jongens te blijven voetballen, omdat het goed voor haar voetbalontwikkeling was. LYRA Vrouwen 1 is dit seizoen naar de tweede klasse gepromoveerd.

In overleg met LYRA-vrouwentrainer William 'Vince' J. Vincent (ex-S.V. Honselersdijk-vrouwen- en jeugdtrainer) heeft ze nu voor de geleidelijke weg gekozen om pas vanaf seizoen 2016-2017 naar het vrouwenvoetbal over te stappen. “Ik heb er veel zin in en denk dat ik een leuk seizoen tegemoet ga.” Onlangs nam ze bij haar thuis afscheid van haar elftal C1 en de begeleiders. In samenwerking met haar ouders Ilse en Alex Prins serveerde ze het hele team een heerlijk ontbijt, voordat de laatste competitiewedstrijd werd gevoetbald. C1 nam het Pinksterweekend in België deel aan een internationaal toernooi. Zelf was Roos Prins daar niet meer bij. Ze verkoos het bezoeken van een festival in Breda met vriendinnen boven het spelen in het buitenland. Chillen is voor de blessuregevoelige voetbalster nu even belangrijker dan voetballen. Veel succes bij je nieuwe club Roos!

Foto:
Als C-junior en als F-junior, Roos Prins stapt over naar LYRA MA1 (foto’s: Alexander Wagener).
Roos Prins onlangs met haar C1 aan tafel voor het afscheidsontbijt (foto: Ilse Prins).

Van der Meer verzekeringen