S.V. Honselersdijk komt kracht te kort
zondag 9 november 2014

S.V. Honselersdijk zit duidelijk in de hoek waar de klappen vallen. Het wil maar niet lukken dit seizoen. Na 3 vette jaren bovenin meegedraaid te hebben, hebben we nu te maken met een heel mager begin. Ook vandaag ging het volledig ten onder tegen het agressievere DUNO, en verloor het met 3-0. Het gebrek aan routine begint de ploeg danig parten te spelen. Het wordt hoog tijd dat vrouwe Fortuna ons een handje gaat helpen.

Eerste helft
DUNO was de gehele wedstrijd de bovenliggende partij, en kwam nauwelijks in problemen. De Dijk zal toch uit een ander vaatje moeten tappen, want voorin zal er meer kansen gecreëerd moeten worden.

S.V. Honselersdijk kon onvoldoende het spel naar zich toe trekken deze middag. Tot de middellijn loopt het aardig, maar daarna wordt de vrije man niet gevonden. Er wordt dan onnodig balverlies geleden, waar de tegenstander dankbaar gebruik van maakt. In de 6e minuut van de wedstrijd was er wel een kleine kans voor Bryan uit een corner, maar deze werd tegen een medespeler geschoten (foto 1). Een minuut later mocht DUNO een corner nemen, maar deze werd door keeper Tom van Schie tot een nieuwe corner verwerkt. Op de linkerflank was Nick degene, die zijn man steeds op snelheid wist te kloppen. Maar met deze winst doen we te weinig. De vrije man voor het doel wordt zelden of nooit bereikt. In de 18e minuut was Nick er bijna opnieuw door heen, maar met een sliding werd een kans ontnomen. In de 20e minuut een voorzet van DUNO die in eerste instantie werd weggekopt door Michel, maar in de rebound werd de bal snoeihard via de binnenkant van de paal ingeschoten, 0-1. In de 20e minuut moest Keeper Tom van Schie ver zijn doel uit komen. De verdediging die te veel op een lijn opereert, werd uitgespeeld. Met een sliding kon Tom de bal over de zijlijn trappen.

Even later was het toch raak voor DUNO. Een voorzet van links werd door de spits net voor de misgrijpende keeper Tom van Schie in het doel gekopt, 0-2. Kon S.V. Honselersdijk nog wat terug doen? Alleen uit dooie momenten kwam het enige gevaar voor de Dijk. Verdedigend zat het namelijk goed in elkaar bij DUNO. Op de juiste moment werd er ingrepen, al hadden ze daar af en toe wel een overtreding voor nodig. Zo ook in de 31e minuut. Nando werd vastgehouden, en Ralph mocht een vrije trap net buiten het strafschopgebied nemen. Zijn schot raakte helaas de kruising. (foto 2)

Tweede helft
De 2e helft raakte S.V. Honselersdijk al gauw Rutger kwijt, na een bal in zijn gezicht. Hierna werd het een gezapig potje. S.V. Honselersdijk had niet het vermogen om het DUNO echt lastig te maken, en DUNO nam geen enkel risico. DUNO liet S.V. Honselersdijk het spel bepalen, en loerde zelf op de counter. Een kans was er in de 16e minuut voor Tim. Een mooie lob van Loek bereikte Tim, die alleen voor de keeper stond, echter zijn schot was te zacht. Hierna had S.V. Honselersdijk niet de kracht om door te drukken. Met een aantal wissels probeerde trainer Piet Boon het tij te keren. Maar keeper Jeffrey van Vliet van DUNO, werd deze middag niet echt op de proef gesteld. De keeper had alleen wat werk van afstandsschoten en corners, waar hij geen moeite mee had.

Zo liep de wedstrijd langzaam naar het einde. Onnodig in deze sportieve wedstrijd, deelde de goed fluitende scheidsrechter Kolsteren, nog 4 gele kaarten uit in 10 minuten tijd voor de kleinste overtredingen. In blessure tijd werd er nogmaals door DUNO gescoord, zodat de eindstand 0-3 werd.

Aanstaande zaterdag naar de Maasdijk voor een oefenwedstrijd. Misschien kan deze oefenwedstrijd, het moraal weer nieuwe impulsen geven.

Opstelling
Tom van Schie, Rico Kok (geel), Michel van Giesen (geel), Marcel Bruggeling(A), Rutger Opperman (-50, Pawel Rubin (geel), Tim van der Meer, Ralph Heskes (geel), Branco Kok, Nando Kok (-50, Loek Grootscholten), Bryan de Brabander (-70, Joost Zandvliet), Nick Peeters (geel)

jem-id