Neem gratis deel aan cursus sportmassage
donderdag 6 november 2014

Onze vereniging is nog op zoek naar versterking voor het team van verzorg(st)ers. Voor geïnteresseerden in een functie als verzorg(st)er bij onze vereniging is er de mogelijkheid tot het volgens van een verkorte cursus sportmassage en intapen bij Hofland-Van Geest. Voor kandidaat verzorg(st)ers zal de vereniging de kosten van deze cursus voor haar rekening nemen. Wees er snel bij, want deze cursus gaat al op 14 november van start. Zie hieronder meer informatie.
Heb je interesse, neem dan contact op met Jan van Marrewijk via tc@svhonselersdijk.nl.

Doel:
Deelnemers bekend maken met sportmassage, waarbij er een theoretisch gedeelte en een praktisch gedeelte plaatsvindt. De theorie is gericht op:
* Invloed massage op menselijk lichaam
* (contra)indicaties
* soorten handgrepen
Vervolgens zullen in de praktijk de handgrepen bij elkaar geoefend worden.

Bij het tapen zal er ook een theoretisch en praktisch gedeelte plaatsvinden. De theorie bestaat uit:
* werking tape
* voor en nadelen
* uitleg tapen
Daarna zullen een aantal tapeconstructies bij elkaar aangelegd worden.

Voor wie:
Mensen die geïnteresseerd zijn in het menselijk lichaam en het leuk vinden om andere mensen te helpen. Het is een oriëntatie, waarna er bepaald kan worden of er daadwerkelijk deelgenomen gaat worden aan een uitgebreide cursus tot sportverzoger/masseur.

Indeling cursus:
3 avonden van 2 uur, waarvan de eerste avond bestaat uit theorie en praktijk van de sportmassage. De tweede avond wordt teruggekeken naar eerste avond en aangevuld met theorie en praktijk van het tapen. De derde avond is bedoeld als terugkoppeling van de eerste 2 avonden en na een tijd van zelf proberen/ondervinden. Waar loopt een ieder tegenaan?

Wanneer:
Vrijdagavond 14 november 2014,
Vrijdagavond 28 november 2014
Vrijdagavond 9 januari 2015 van 19.00-21.00 uur.

Waar:
De praktijk in Wateringen, Heulweg 34b