Vanaf de bijvelden: C1 kampioen
maandag 12 mei 2014

Afgelopen zaterdag is de C1 kampioen geworden in de 2e klasse promotie. Na ongekende spannende eindstrijd werd 2 geleden weken de kop overgenomen van Houtwijk. De C1 was al zeker van promotie naar de 1 klasse, maar kampioen worden was uiteraard de grootste uitdaging. Na de vorige week gewonnen wedstrijd tegen BMT met 2-1 moest er tegen HVC10 ook gewonnnen worden om zeker te zijn van het kampioenschap.

In bar en boos weer werd er gestreden. De eerste helft ging moeizaam, het veld was erg glad waardoor veel ballen hard doorgleden en combineren moeilijk was. De ruststand was 0-0.

Na wat wisselingen en speech in de rust moest er toch een doelpunt gaan vallen. Ook de 2e helft begon moeizaam maar er werd wel steeds beter gevoetbald. 10 minuten in de eerste helft kwam na een mooie combinatie de bal bij Brian die de bal mooi inschoot. 1-0 Iedereen helemaal uit zijn dak. Kort daarna kwam de bal weer bij Brian die de bal hoog richting het doel schoot en net over de keeper in de goal schoot 2-0, nu kon het niet meer stuk. 5 minuten voor het einde nam Lorenzo de bal schitterend op zijn borst en schoot de 3-0 binnen. Nu was het helemaal feest.

5 minuten voor het einde mochten Luuk en Jorne ook nog invallen en kregen een groot applaus.

Na het rustsignaal rende iedereen het veld op en ging het helemaal los. Er werden bloemen uitgereikt en foto's gemaakt, daarna gingen we snel naar Honselersdijk waar er uiteraard met de leiding in de Strijp werd gesprongen. Daarna douchen en taart en patat eten.

Hierbij wil ik nog Barry, Roos en Joey bedanken voor hun inbreng, Lex bedanken voor de taart die binnen 3 minuten op was. Uiteraard de leiding voor dit super seizoen, en Luuk Boers die heel belangrijk is geweest dit seizoen (uiteraard iedereen) maar die op het laatst geblesseerd is geraakt en niet meer mee kon voetballen.

En last but not least alle supporters die naar HVC zijn gekomen en de andere supporters/ouders die iedere week weer present waren.

Peter Strik

Sosef & v/d Knaap