Stand van zaken (4): de senioren
donderdag 10 april 2014

We zullen u even bijpraten over de stand van zaken bij onze senioren: de teams van Dames 1 en de Senioren 1 t/m 11. Wellicht leuk om te weten of er nog huldigingen of interessante wedstrijden te wachten staan.

Dames 1 speelt 4e klasse en het team vinden we momenteel terug op plaats 4 van de ranglijst. Met nog 3 wedstrijden te gaan speelt het in theorie nog met 5 andere teams om 1 degradatieplek te ontlopen. Het kampioenschap is hoogst waarschijnlijk voor FC \\\\\\\\\\\\\\'s-Gravenzande.

S1 speelt derde klasse en is het meest van alle teams binnen onze vereniging in het nieuws. Na een voorzichtige start en een uitstekende reeks van 10 gewonnen wedstrijden kwam er afgelopen weken \\\\\\\\\\\\\\"de klad erin\\\\\\\\\\\\\\" tegen laagvliegers. Nu moet het strijden voor een vervangende periode als hoogst eindigende ploeg op de ranglijst zonder periodetitel of hopen dat de laatste wedstrijd in de 2e periode (KMD - Westlandia) in een gelijkspel eindigt. Dan wordt de nacompetitie in de strijd naar de 2e klasse voor het tweede achtereenvolgende jaar behaald.

S2 speelt dit seizoen als debutant in de reserve 2e klasse. Onder leiding van Frank van Zeijl is reeds een periodetitel behaald en dus zal het voor (volgens ons) de 6e keer in 10 jaar zijn dat het tweede via de nacompetitie strijdt voor deelname in een hogere klasse. In de competitie zal de debutant keurig tussen plaats 3 en 7 gaan eindigen denken wij.

S3 is het laatste selectie team en speelt in de reserve 4e klasse. Onder leiding van de zeer ervaren trainer, gedichten schrijver en voetbalquiz presentator Jan van Nieuwkerk is de sfeer goed en zal het met nog 2 wedstrijden te gaan voor 99% zeker op plaats 3 gaan eindigen.

S4 speelt met diverse oud-selectie spelers ook in de reserve 4e klasse. Het staat tevens op de 4e plaats en met nog 1 wedstrijd te gaan zullen ze daar ook wel eindigen. Spelers van S4 zijn wellicht nog beschikbaar als invaller bij de andere teams!

S5 bestaat grotendeels in zijn geheel uit oud-selectie spelers en heeft een gemiddelde leeftijd van 35+. Na de degradatie van het afgelopen seizoen zijn de heren op weg naar het kampioenschap om het verloren terrein terug te winnen. Bovendien fluisteren ze zelf al over \\\\\\"de treble\\\\\\" aangezien de Rembrandt Cup reeds is gewonnen en ze na 7 (!) bekerwedstrijden zijn doorgedrongen tot de laatste 8. Komende week staat de topper tegen de nummer 1 (Scheveningen 1) op het programma. De winnaar is kampioen denken wij. Het is alleen even afwachten of de gasten wel geldige spelerspasjes meebrengen.

S6 speelt reserve 5e klassen en dit team kennen we voorals als \\\\\\"de jongens uit de Heul\\\\\\". Eigenlijk vreemd; inmiddels spelen ze al vele jaren in het Oranje op \\\\\\" De Dijk\\\\\\". Vanaf zaterdag spelen ze 3 wedstrijden in 8 dagen. Eens zien hoe de resultaten vallen (tegen de nummer 1 en tegen de nummer laatst). Nog een paar punten en degradatie is ontlopen!

S7 speelt ook reserve 6e klasse. Dit team bestaat voornamelijk uit spelers onder de 30 jaar en het zeuvende (met oude vos Hans) is nog (bijna) wekelijks op de trainingsvelden te zien. Nog 3 wedstrijden te gaan en het zeuvende eindigt niet als zeuvende maar op een podiumplek.

S8 speelt reserve 7e klasse en ook dit team herbergt nog meerdere spelers die vele jaren in 1 van de selectieteams heeft gespeeld. Zij moeten vanaf afgelopen dinsdag 3 keer de wei in om de niet bekende en / of uitgesproken doelstelling ruimschoots te gaan halen. Mooie Westlandse poule overigens!

S9 speelt reserveer 8e klasse en deze jongens hebben het spelen in de selectieteams gelaten voor wat het is en gezamenlijk als A2 ooit overgestapt naar het seniorenvoetbal. Ook zij gaan de komende tijd \\\\\\"doordeweeks\\\\\\". Misschien kan de KNVB eens nadenken of, indien de temperatuur aangenamer wordt en de zomertijd is ingegaan, deze teams sowieso later door kunnen gaan in deze competities. TAC \\\\\\\\\\\\\\'90 7 wordt daar kampioen en ons 9e niet, maar zal Nootdorp 5 wel onder zich houden denken wij. Veel plezier mannen.

S10 speelt reserve 8e klasse. En daar zien we, bij hoge uitzondering (!), een ranglijst waarbij bijna alle teams netjes 19 wedstrijden hebben gespeeld. A.s. zaterdag ontmoeten de jongens van 10 de Delftse koploper DCV 5. Bij winst is er een heel minime kans op het kampioenschap al vermoeden wij dat de 2e, 3e of 4e plek aan het einde van de competitie hun deel is.

S11 speelt eveneens in de reserve 8e klasse en herbergt eveneens diverse spelers die in een grijs verleden de clubkleuren namens het eerste verdedigd hebben. Dit team is volgens ons het team met de hoogste gemiddelde leeftijd van de seniorenteams. In de kelder van het amateurvoetbal staan zij in de onderste helft van de ranglijst. Nog 2 wedstrijden te gaan en een ieder zal het prima vinden zo lang het plezier, pret en pils (naar wij denken) de boventoon zal voeren.

Zaal 1 tenslotte speelt reserve 4e klasse en herbergt \\\\\\"de laatste der mohikanen\\\\\\" wat betreft het zaalvoetbal. 1 decennia terug waren er volgens ons nog 8 heren en 2 dames teams in de zaalvoetbalcompetitie actief namens onze S.V. Er is deze competitie bijna net zoveel gewonnen als verloren en dus sta je dan in de middenmoot. Over 3 wedstrijden zal dat ook nog wel zo zijn.

Zoomin'