S.V. Honselersdijk vindt zijn Waterloo in Vlaardingen
zondag 30 maart 2014

Na de 1-0 nederlaag tegen CION, zijn alle illusies voor een eventueel kampioenschap voorbij en lijkt ook de 2e periodetitel geen haalbare zaak meer te zijn. S.V. Honselersdijk is dan afhankelijk van de uitslag KMD-Westlandia. Deze wedstrijd voor de 2e periode, wordt op 21 april gespeeld. Mocht deze in gelijkspel eindigen, dan heeft S.V. Honselersdijk alsnog de 2e periode. Elk andere uitslag levert geen periode titel op.

Eerste helft
Onder een heerlijk lente zonnetje traden de mannen van Piet Boon tegen het degradatie vechtende CION. De ploeg van interim trainer Marco Sas wacht sinds lange tijd al op een overwinning.

De thuisclub zal zich vanmiddag zeker niet gewonnen geven en het zal dan ook een “heet” middagje worden. Al na 2 minuten na het beginsignaal van scheidsrechter Doorduin, konden de handen bijna al de lucht in bij de Dijkse supporters. De bal werd van achteruit doorgekopt door Frank. Pavel pikte de bal goed op en legde deze breed op Marcel, maar via de paal ging de bal naast. De dijk begon met een goed offensief maar het geluk was deze middag ver te zoeken. In de 16e minuut een overtreding op Tim. De vrije trap genomen door Rutger, werd tot corner verwerkt. De corner werd goed ingedraaid en de inkomende Rico kopte de bal op de paal. In de 20e minuut een actie op links van Pavel. Hij kapte de bal naar zijn linkerbeen en schoot de bal voor de derde keer op de paal (foto 4).

S.V. Honselersdijk deed er alles aan op zo snel mogelijk de openingstreffer te forceren. In de 30e minuut leverde dat een grote kans voor Frank op. Kenan ging goed door tot op de achterlijn. Hij gaf de bal goed voor tot vlak bij de doellijn staande Frank, maar die kreeg zijn schoen niet goed achter de bal en de bal werd alsnog weggewerkt. CION had zich nog nauwelijks laten zien maar kreeg in de 32e minuut zijn 1e corner te nemen. Tot 2x toe werd een inzet van de doellijn gered en kwam de Dijk goed weg. Bij S.V. Honselersdijk ontbrak de overtuiging en liet zich meerdere keren verrassen door CION. In de 40e minuut was het wederom CION die dicht bij een doelpunt was, maar Rico bracht redding op de doellijn.

Tweede helft
Kenan had in begin van de 2e helft een uitgelezen kans om de score open te kunnen breken. Het was Pavel die doorbrak op rechts en vanaf de achterlijn Kenan aanspeelde, die de hoek voor het uitzoeken had. Zijn schot was echter te zacht en belandde in de handen van de keeper van CION. Vijf minuten later lag wel de bal aan de andere kant van het doel. Uit een corner wist Nick Warmendam van CION het laatste tikje te geven, 1-0. Dit was een grote domper voor de gehavende ploeg van Piet Boon, die de klap ook niet meer te boven kwam. De agressiviteit was er niet meer. De ploeg had niet meer het vermogen om een tandje bij te schakelen. Het liet zich volledig inpakken door het fanatiekere CION. Ook ging CION doelbewust het spel vertragen. Bij de minst geringe aanvaring lagen de spelers op de grond. Maar dat kan je verwachten in de situatie waarin de ploeg zich verkeerd. S.V. Honselersdijk deed verwoede pogingen maar was niet bij machte meer om het CION moeilijk te maken. Het kwam nauwelijks meer in de buurt van de CION goalie.

Alleen een vrije trap van Tim zorgde nog voor een beetje gevaar (foto 6). In de 42e minuut was het nog de ingevallen Joey die Rico in het strafschopgebied aanspeelde. De rechtsbenige Rico had moeite om op links de bal onder controle te krijgen, zodat de laatste kans verloren ging. Na 5 minuten blessure tijd floot scheidsrechter Doorduin voor het einde van de wedstrijd.

Volgende week gaan we op bezoek bij TAC’90. De ploeg die met een goede opmars bezig is.

Opstelling
Tom van Schie, Nando Kok, Marcel Bruggeling, Rico Kok, Rutger Opperman (-65 Joey Brouwer), Tim van der Meer, Frank Vellekoop, Loek Grootscholten, Kenan Muminovic, Rubin Pavel, Morad Naimi (A)

Van der Meer verzekeringen