FC Barcelona wint Steringa/Club van Honsel D-Jeugd Zaalmixtoernooi
dinsdag 18 februari 2014

Zaterdagnamiddag vond in de eigen Sosefhal het 29e S.V. Honselersdijk Steringa/Club van Honsel D-Jeugd Zaalmixtoernooi plaats. Het bijzondere aan dit toernooi is dat het al vanaf editie 1 gesponsord word door Steringa Loonbedrijf, dat elk jaar de prijzen voor zijn rekening neemt. Mede-eigenaar Jelle Steringa: “Dat is zo gegroeid, toen onze kinderen nog in de jeugd voetbalden. We zijn destijds als clubsponsor ingestapt, maar toen onze kinderen naar de senioren gingen wilden we de club blijven sponsoren. De D-jeugd bleek nog geen toernooisponsor te hebben. Ik denk dat we de oudste toernooisponsor van de S.V. Honselersdijk zijn. Dit jaar kreeg iedere deelnemer een mok met opschrift.” (foto 1). Tegenwoordig wordt het zaalvoetbaltoernooi mede gesponsord door de businessclub van de S.V. Honselersdijk ‘De Club van Honsel’, die voor een patatje en een drankje voor alle deelnemers zorgde.

Ruim 60 spelers verdeeld over 8 teams verdeeld over 2 poules die clubnamen kregen uit de Champions League deden aan het toernooi mee. Vooral de halve finale tussen Paris Saint Germain (4e uit poule A) en Benfica (2e uit poule B), bestaande uit coach Dorina den Hoedt en de spelers Sven van der Linden, Mees Tanke,Daan Beekenkamp, Frenk Kester, Mels Prins en Dylan Crozier, zal lang in het geheugen van iedereen blijven. De wedstrijd werd in de eindsignaal zoemer in het voordeel van Benfica beslist. De euforie over het bereiken van de finale was groot. (foto 2). Die finale tussen FC Barcelona, bestaande uit coach Maurice Roos en de spelers Delano van Vliet, Wesley Habes, Rick Zwinkels, Berend Kluitmans, Rick de Voeght, Sarkees Milikian en Finnley Kok, was ook spannend. Na 10 minuten wedstrijd stond het nog altijd 0-0. In de verlenging van 5 minuten scoorde Rick Zwinkels (D3; op de foto met bril) namens FC Barcelona de enige en dus winnende treffer. (foto’s 3, 4 & 5).

Op uitnodiging van toernooisponsor Jelle Steringa reikte sportwethouder Mohamed el Mokaddem van de gemeente Westland de prijzen uit. (foto 6). “Het toernooi is één jaar ouder dan dat ik ben. Het gemeentebestuur van Westland vindt het belangrijk dat onze jeugd sport. Daartoe zijn de laatste jaren verschillende sportaccommodaties in Westland opgewaardeerd. Ik vind het in economisch mindere tijden bijzonder dat het bedrijf van Jelle Steringa al 29 jaar sponsor is van de S.V. Honselersdijk.” Voor iedereen was er een mok met opschrift, want deelnemen was belangrijker dan winnen. Jelle Steringa zegde na afloop van het toernooi toe ook volgend jaar weer als toernooisponsor op te zullen treden. Dat wordt dan een jubileumtoernooi. Niet alleen bestaat de S.V. Honselersdijk tegen die tijd dan al een tijdje 50 jaar, het S.V. Honselersdijk Steringa/Club van Honsel D-Jeugd Zaalmixtoernooi beleeft dan haar 30e editie.

De toernooiorganisatoren Hans Post en Marcel van Dijk (links op foto 6 half zichtbaar) bedanken de spelers voor hun deelname en de leiders Hans van der Vlis, Erwin van der Mark, Haakon Nadorp, Dorina den Hoedt, Richard Nieuwenhuizen, Richard ‘Klep’ Vijftigschild, Paul de Vogel en Maurice Roos voor het begeleidden van de teams en het fluiten van de wedstrijden. De winnende coach Maurice Roos was helemaal in zijn nopjes. “Zaterdagochtend aan de ontbijttafel zei mijn zoon Jason nog dat mijn team geen schijn van kans zou hebben. Daar moet ik nu om lachen.” Het duo Post & Van Dijk bedankt ook sportwethouder Mohamed el Mokaddem voor het uitreiken van de prijzen, de familie Steringa voor het beschikbaar stellen van de mokken, De Club van Honsel voor het patatje en glaasje fris en de S.V. Honselersdijk voor het mogelijk maken van dit toernooi.

Van der Meer verzekeringen