Piet Boon vanaf vrijdag op de buis bij Infothuis
woensdag 19 februari 2014

Haaglanden Voetbal (televisie, radio, internet en teletekst) is er op TV met een nieuw programma, een talkshow over het amateurvoetbal in de regio Haaglanden. Het praatprogramma 'Haaglanden Voetbal Aan Tafel' is een programma met publiek dat Haaglanden Voetbal om de twee weken in de Sir Winston Entertainment Club in het Sir Winston Leisure Center op de 1e etage aan het Generaal Eisenhowerplein 27 in Rijswijk volledig zelf produceert en dat in die week op vrijdag (vanaf 18.00 uur), zaterdag, zondag en maandag uitgezonden wordt via Regio TV/Infothuis. In het programma schuiven trainers, spelers, bestuursleden of andere belanghebbenden uit het amateurvoetbal uit de regio Haaglanden aan tafel aan bij talkshowhosts Ton Beije en Rob Blankenstein. Rond (en in) het programma treedt ook de Haagse huisband 'De Mannen van het Strand' (foto 1) op.

Het vijfde programma werd maandag opgenomen. Te gast waren André van Herk (voorzitter Blauw Zwart), Nico van Rijn (erelid en oud-voorzitter van Verburch), Marcel de Letter (hoofdtrainer Wippolder) en de hoofdtrainer van S.V. Honselersdijk Piet Boon. (foto 2). De S.V. Honselersdijk was daarnaast als publiek bij de opnames prima vertegenwoordigd door de bestuursleden Jan van Marrewijk jr. en Alexander Wagener, sportverzorger van de spelersselectie Suus Vis, eerste elftalleider Jaco de Wijs, leider van het 1e Peter van der Wilk (foto 3) en rassupporter Harry (medeorganisator van de supportersreis naar het trainingskamp van S.V. Honselersdijk 1 en 2 in Benidorm), die prominent rechts naast Piet Boon in beeld kwam. (foto 4). Boon kwam in het eerste blok ruimschoots aan het woord over zijn spelers- en trainersloopbaan, de club S.V. Honselersdijk en de titelaspiraties die hij heeft (foto 5). Talkshowhost Rob Blankenstein (rechts op de foto) is nog zijn jeugdtrainer bij v.v. Hoek van Holland geweest. In het tweede blok van het programma nestelde Boon zich in het publiek naast de Haagse voetbalhistorieschrijver Rob Pronk (foto 6).

De eerste uitzending op Regio TV/Infothuis is op vrijdag 21 februari om 18:00 uur. Daarna wordt het programma meerdere malen op vrijdagavond, zaterdag, zondag en maandag herhaald. Belangstellenden uit de regionale amateurvoetbalwereld zijn maandagavond 3 maart als publiek weer van harte welkom tijdens de opnames van het zesde programma van ‘Haaglanden Voetbal Aan Tafel’. De inloop in de Sir Winston Entertainment Club is tussen 19:45 en 20:00 uur. De start van de opname is om 20:15 uur. Via een e-mail naar redactie@haaglandenvoetbal.nl kan je komst worden aangemeld. Dan krijg je een officiële uitnodiging met nadere informatie over aanwezigheid en parkeergelegenheid.

jem-id