Met de jeugd van S.V. Honselersdijk naar ADO – Feyenoord
zondag 26 januari 2014

Twee weken terug kreeg onze vereniging een uitnodiging van ADO om met de jeugd tot 12 jaar naar de wedstrijd ADO – Feyenoord te komen kijken. Een wedstrijd die zeker om iets zal gaan, Feyenoord die nog steeds kans maakt op het landskampioenschap en ADO die graag van de laatste plaats af wil!

Door diverse mensen werd er gelijk enthousiast gereageerd en dit betekende dat afgelopen week de kaarten konden worden besteld! In totaal waren er 80!! Kinderen en begeleiders die graag naar het Kyocera Stadion wilden afreizen voor deze belangrijke wedstrijd. Maar ja, hoe gaan we er heen…dan praat je al gauw over 20 auto’s….nee we gaan gewoon met een bus, en dit werd een echte dubbeldekker.

Daar stonden we dan om 17.30 op de parkeerplaats van onze club: de bus stond er al en iedereen was op tijd. Korte instructie voor alle jeugd hoe we ons dienen te gedragen in bus en stadion en we konden op weg, het was gezellig druk in de bus en toen de lampen van het stadion zichtbaar waren ging het los! We mochten voor de ingang parkeren en zaten binnen no time in ons vak (de meeste droog).

Voordat de wedstrijd begon konden we de mannen van dicht bij bekijken tijdens het opwarmen, en over opwarmen gesproken: Het publiek kreeg nog een mini-concert van de Haagse band ‘De Kraaien’. Met veel groen/gele rook en stampmuziek leek het wel een theatervoorstelling in plaats van een voetbalwedstrijd, begreep later dat ene Koeman dit niet helemaal kon waarderen…..

Maar goed, de wedstrijd begon dan toch en het eerste half uur was er niet echt veel spektakel op het veld, tot dat ADO de 1-0 scoorde, daarna moesten beide partijen aan de bak en was het ADO dat lekker fel op de bal zat : een verdiende 2-0 vlak voor rust op het scorebord. Voor het publiek (behalve de Feyenoord-aanhang) een goed uitgangspunt voor de 2e helft : nu moet Feyenoord aan de bak!

En dat gebeurde inderdaad, het duurde niet lang en Feyenoord scoorde een tweetal mooie goals en was weer terug in de wedstrijd! ADO ging toen eindelijk ook weer aan de slag en scoorde 3-2 en daardoor werd het nog een spannend slot wat uiteindelijk voor ADO goed afliep!

En daar stond de bus weer, vlak bij de uitgang, in een vloek en een zucht zaten we weer in de bus en op weg naar huis. We waren voor 21.30 op de Strijphorst dus mooi op tijd!

Het was een perfecte avond die we met z’n alle goed georganiseerd hebben : leiding/begeleiders maar ook de jeugd : jullie hebben je super goed gedragen en is zeker voor herhaling vatbaar! Een uitje waar de club weer trots op kan zijn.

Prins Group