S.V. Honselersdijk bezet de koppositie
zondag 26 januari 2014

Door de 5-0 overwinning op Transvalia ZW, heeft S.V. Honselersdijk de koppositie overgenomen van Westlandia. Debet daaraan was dat Westlandia wederom niet in actie kwam. Was het verleden week Zuiderpark die verstek liet gaan, nu was het slechte veld van CION, dat roet in het eten gooide bij de Naaldwijkers.

Eerste helft
Net als verleden week was het eerste kwartier wederom niet goed bij de Honselse ploeg. Het elftal was in de begin fase nog zoekende naar de juiste balans in het elftal. Transvalia ZW kreeg in die beginfase 2 kansen, maar die werden gelukkig niet benut.

Maar de thuisploeg was niet de ploeg, die het de Honselse ploeg echt moeilijk zou maken. Eigenlijk was de ploeg van trainer Piet Boon op het eerste kwartier na, heer en meester op het veld. Er werden veel kansen gecreëerd, alleen de afronding ontbrak nog. De 1e helft maakte de ploeg het zichzelf erg moeilijk door die kansen niet te maken. Zo was Morad in de 28e minuut dicht bij een doelpunt. Na een splijtende pass van Tim kwam Morad alleen voor de keeper. Morad wist de keeper van Transvalia ZW niet te passeren (foto 2). Even later was het goed storen van Leon. Hij pikte de bal goed op en gaf Jeroen een goede mogelijkheid om te scoren. Zijn schot ging echter over. In de 35e minuut was het dan toch raak voor Jeroen. Een mooie cross pass van Loek bereikte de op rechts opkomende Pawel. Zijn voorzet bereikte Jeroen en die had nu geen moeite met dit kansje, 0-1. Vlak voor het verstrijken van de 1e helft kreeg Transvalia ZW een vrije trap te nemen, net buiten het strafschopgebied. Aanleiding was een lichtjes vasthouden van Ralph, waar Ralph ook nog op een gele kaart werd getrakteerd door scheidsrechter de Graaf. Het schot ging gelukkig voor de Dijk net over de kruising van doelman Tom van Schie (foto 4). Door het niet snel genoeg nemen van de uittrap, werd Tom ook op een gele kaart getrakteerd.

Tweede helft
De tweede helft was een “walk over”. Nu werden de kansen wel benut. De Honselse ploeg liet zijn tegenstander gewillig naar de slachtbank leiden. S.V. Honselersdijk profiteerde maximaal van de chaos in de verdediging van Transvalia ZW. Doelpunten konden ook niet uitblijven. Was het eerst de lat die nog tegen spartelde, maar in de 55e minuut was het dan toch raak. Uit een goed lopende aanval legde Morad de bal breed op Leon. Dreigend met zijn linkerbeen, legde hij de bal voor zijn rechter, en knalde de bal in de uiterste rechterhoek, 0-2. Even later leek het wel latjes schieten. Was het eerst Kenan die via de rug van zijn tegenstander op de lat schoot, en ook de terugkerende bal werd door Tim op de lat geschoten. Zo kon de Dijkse ploeg rustig de score opvoeren. De Transvaalse verdediging leek geen stro breed in de weg te liggen. In de 70e minuut een pass van Leon door de verdediging van Transvalia ZW, en zo kon Ralph alleen op de keeper aflopen en scoorde de 0-3. De 4-0 was wederom van Ralph. Na een actie van Morad knalde Ralph de bal via de binnenkant paal binnen. In de 80e minuut kon Rico zijn comeback weer maken na een neusoperatie. Hij had hiervoor nog wel een masker voor nodig (foto 5). Hij loste zijn broer Nando af, die een zeer degelijke wedstrijd speelde.

Vlak voor tijd maakte Jeroen ook zijn 2e treffer na weer een goed lopende aanval. De eindstand kwam daardoor op 0-5.

A.s zaterdag thuis tegen het onderaan staande Zuiderpark. Na 7 overwinningen op rij zijn we dicht bij een periodetitel met nog 2 wedstrijden te gaan.

Opstelling
Tom van Schie, Pawel Rubin (geel), Nando Kok (-80, Rico Kok), Marcel Bruggeling, Tim van der Meer, Ralph Heskes (geel), Leon de Brabander (A), Loek Grootscholten (-85, Robbie Brabander), Jeroen Vogels, Kenan Muminovic (-80, Nick van Rhee), Morad Naimi

Condubouw