SV Honselersdijk 2 pakt 2e periode titel
zondag 26 januari 2014

Vanmiddag moest het 2e om 13.00 uur (uiteindelijk begon de wedstrijd om 13.45 uur) uit bij Excelsior Maassluis 3. Deze wedstrijd was weer een finale... deze finale werd gespeeld om de 2e periode. Zou het 2e winnen en FC 's Gravenzande 4 verliezen van DUNO 2 dan zou ons 2e elftal (afgelopen seizoen gepromoveerd naar de Reserve 2e klasse) de 2e periode pakken.
Na 10 min kwam SV Honselersdijk op 0-1 voor via Joey Brouwer. Excelsior kwam via een uit het niets gegeven penalty op 1-1. Het werd vlak voor rust helaas nog erger, een 2-1 voorsprong voor Excelsior Maasluis 3. Dit was dan ook de ruststand.

Het 2e kwam goed de kleedkamer uit en ging op zoek naar de gelijkmaker. De wedstrijd was een wedstrijd waar alles inzat en met 2 voetballende ploegen, die beiden vol op de winst speelden. De gelijkmaker bleef lang uit en Honselersdijk ging het laatste kwartier 1 op 1 spelen . Dit had gelijk resultaat en in de 80ste minuut werd de 2-2 gescoord door Nick Peters...
Het kon nog.... ze bleven doorjagen op de 2-3.

In de 88ste minuut nam Frank Vellekoop een vrije trap deze belande in de muur, maar weer in de voeten van Frank Vellekoop deze speelde hem op Niels Bransen die kapte zijn man uit, kreeg de bal voor zijn linker been en haalde uit ..... en jaaaaaaa... hij scoorde de 2-3... Na ruim 90 minuten floot de scheidsrechter af en het 2e had zijn wedstrijd gewonnen.

Nu was het afwachten wat FC 's Gravenzande 4 zou doen tegen DUNO 2. Deze wedstrijd begon om 14.45 uur. Om half 5 kwam het verlossende nieuws ...DUNO 2 won deze wedstrijd met 1-4 en het 2e had de prijs binnen.... Mannen echt super klasse. Gefeliciteerd..... Net zo als elk jaar hebben jullie weer nacompetitie voor promotie

Opstelling: Izan Barendse, Youri v.d Borg, Michel van Giessen, Marcel Duijvestijn, Rutger Opperman (-70 Niels Branssen), Robin Westeijn, Frank Vellekoop, Michel Vogels (-60 Joost van Bergenhenegouwen) , Jilles de Groot (-75 Leon Strik), Joey Brouwer, Nick Peters.

Wedstrijd verloop:

0-1 Joey Brouwer 10e min