Vanaf de bijvelden: D3 speelt als enige team
dinsdag 24 december 2013

Op de dag van het Kerstrad was er slechts één team dat aan de bak moest op het veld: de D3. Er werd knap met 0-1 gewonnen bij Quick Steps. Daarom het hele wedstrijdverslag vandaag in deze rubriek:

"21 December, terwijl de hele vereniging vrij was, moesten de boys van de D3 hun omgezette westrijd van 2 weken geleden toch nog spelen. Verheugelijk was het feit dat Steve hierdoor een week langer de tijd had om te herstellen, om na 6 weken toch weer eens in het veld te staan (welkom terug jongen). Na de goede wedstrijd van afgelopen maandag begonnen we met de zelfde opstelling. Daantje en Steve werden nog even gespaard.

In een winderig en nat Den Haag begon de wedstrijd aan de eerste helft. 1 ding werd gelijk duidelijk: het zou geen makkie worden, met wind tegen en een fel Quick Steps werd in de 2e minuut en doelpunt voorkomen voor de tegenstander. Maar ook wij lieten ons niet onbetuigd, gingen ook steeds feller voetballen en kwamen er dan ook vaak genoeg uit met soms zeer goede aanvallen en soms met counters, maar doelpunten bleven uit. Zo werd eigenlijk de gehele eerste helft gevoetbald door Quick steps en Honselersdijk.

De 2e helft hadden wij wind mee en dat was wennen met schieten voor sommige,ballen rolden harder aannemen werd moeilijker. Maar toch werd de druk op het doel van Quick steps hoger.Maar de bal wou er niet in, ook door een goed keepende keeper van Quick steps. De meegereisde ouders stonden in de regen en wind en werden gek van blijdschap (de leiders en trainers ook) toen Jim 3 minuten voor tijd de bal voor zijn voeten kreeg en de bal eindelijk in de touwen schoot. Ik heb nog nooit zoveel spelers op elkaar zien liggen hierna een waar genot om naar te kijken. De laatste 3 minuten leken uren te duren maar eindelijk klonk het eindsignaal. Een zeer knappe overwinning door een team dat echt voor elkaar door het vuur ging. Man off the match natuurlijk Jim voor zowel zijn doelpunt als door linksback te spelen de hele wedstrijd door Daantje zijn knie gefeliciteerd jongen.

Volgens mij rest mij alleen nog maar om iedereen een prettige kerst en een goed uiteinde te wensen en natuurlijk een fijne vakantie, jullie hebben het verdiend mannen als winterkampioen zijnde."

Sosef & v/d Knaap