S.V. Honselersdijk sluit het jaar goed af
zondag 15 december 2013

De laatste wedstrijd van het jaar konden de mannen van Piet Boon nog even flink aan de bak. Op papier zou het tegen IJVV de Zwervers geen onoverkomelijk probleem moeten geven, maar in de praktijk blijkt dit toch weer heel anders te zijn.

Eerste helft
S.V. Honselersdijk is met een goede reeks bezig, en dat is ook goed te zien in de stand. Een mooie 2e plek in de competitie, en bovenaan voor de 2e periodetitel. Zaak was dus om geen punten te verspelen.

De thuisploeg ging dus gelijk op jacht naar de openingstreffer. Goed storen bracht De Zwervers al in de 1e minuut in problemen. Een overduidelijke handsbal bij het strafschopgebied liet scheidsrechter Noordhoek aan zich voorbij gaan. Hierna volgden de kansen in een rap tempo op. Morad heel actief aan de rechterkant, stelde Jeroen en Loek in staat om de openingstreffer te maken. Maar zij faalden in de afwerking. In de 7e minuut waren het De Zwervers die voor het eerst in de buurt van het Dijkse goal kwamen. Uit de voorzet werd de spits niet goed afgedekt, en hij kon vrij voor keeper Martijn de 0-1 scoren. De druk op het doel van de tegenstander werd nog groter. Een voorzet van Morad bereikte net niet de vrijstaande Leon, maar bood Nick Peeters nog een kans die net naast ging. In de 19e minuut liep Marcel een kuitblessure op en werd vervangen door Youri. Ondertussen waren De Zwervers het spel flink aan het vertragen. De toneelspelers van trainer Peter Huisman lagen bij de geringste aanraking op het veld te rollen. Het acteerwerk werd goed doorzien door scheidsrechter Noordhoek, en liet terecht de 1e helft 10 minuten doorvoetballen.

Maar S.V. Honselersdijk had het aan zichzelf te wijten dat De Zwervers in de wedstrijd bleven. Kans op kans werden teniet gedaan. In de 22e minuut was het Nick van Rhee die alleen voor keeper Dennis de Jel op dook, maar hij miste (foto 1). Ook Morad was na een actie 3 man te snel af, maar richting keeper schoot hij de bal net te ver voor zich uit (foto 2). Even later een mooie aanval waarbij Leon de bal onderkant lat raakte, en de bal alsnog het veld in ging (foto 3). In de 2e minuut van de blessure tijd was het dan eindelijk raak. De opgekomen Tim wist de bal net voor de achterlijn nog binnen te houden en gaf de bal voor op de inkomende Jeroen, hij tikte de 1-1 binnen. In de 9e minuut van de blessure tijd werd Ralph onderuitgehaald en zijn directe tegenstander kon met zijn 2e gele kaart vertrekken.

Tweede helft
De 2e helft was het weer de Dijk die direct het doel opzocht van De Zwervers. In de 47e minuut een mooi cross pass van Loek die de geheel vrijstaande Nick van Rhee bereikte. Maar alleen voor de keeper Dennis de Jel wist hij niet te scoren. Nog geen 10 minuten later, een schot van Ralph op de lat en de toelopende Jeroen scoorde alsnog. Om onduidelijke redenen werd het doelpunt niet goedgekeurd.

De kansen stapelde zich op, terwijl de met 10 man spelende De Zwervers zich al met een gelijkspel leek te verzoenen. Het ging dan ook rustig door met het vertragen van het spel. Dit tot ergernis van de dijkse spelers. In de 70e minuut werden de beide Nick’s gewisseld door Azzedine en Kenan. Bijna had dit duo na 1 minuut al resultaat. Op de achterlijn was Azzedine gevaarlijk naar binnen getrokken, maar kon net de bal niet bij Kenan krijgen. Even later was het Leon die binnen 2 minuten 2 gele kaarten kreeg en het veld kon verlaten. Met nog een kwartier te gaan was het De Zwerver die toch uit hun verdedigende positie kropen en voor nog gevaar zorgden voor het doel van Martijn van der Hoek. Dit gaf wel wat meer ruimte voorin voor het aanvallend ingestelde thuisploeg. De winst moest immers binnengehaald worden. In de 87e minuut was het weer het sterke opkomen van Tim aan de linkerkant. Zijn perfecte voorzet bereikte Kenan die goed voor keeper Dennis de Jel kwam en de bevrijdende treffer scoorde, 2-1 (foto 6). Na 5 minuten blessure tijd floot de goed leidende scheidsrechter Noordhoek af, en was de opluchting groot bij iedereen die Honselersdijk een warm hart toedraagt.

Op 18 januari start de competitie weer tegen Quick Steps. Maar de selectie slaat eerst nog een trainingskamp op in het Spaanse Benidorm van 2 tot 8 januari.

Opstelling
Martijn van der Hoek, Ralph Heskes, Michel van Giesen, Marcel Bruggeling (-19 Youri van de Borg), Tim van der Meer, Leon de Brabander (A, 2x geel), Loek Grootscholten, Jeroen Vogels (geel), Nick Peeters (-70 Azzedine El Khalifi), Nick van Rhee, (-70 Kenan Muminovic) Morad Naimi

Zoomin'