Westlands zaalvoetbaltoernooi 2013
vrijdag 13 december 2013

Op 28 december, als onze lagere senioren in eigen huis strijden om de Rembrandt Cup, wordt bij Verburch door de eerste teams gestreden om de WerkTalent zaalvoetbalcup.

S.V. Honselersdijk zit in poule B met Den Hoorn, Maasdijk, FC ‘s-Gravenzande, Westlandia Zo en Verburch Za. Onze mannen spelen hun eerste wedstrijd om 12:58 uur.

Hieronder het bericht vanuit de toernooi organisatie:
Van harte welkom bij het WerkTalent zaalvoetbaltoernooi 2013. Een nieuwe naam voor hetzelfde toernooi. Vorig jaar was de eerste editie van dit zaalvoetbaltoernooi bij Verburch. Na de vele positieve reacties hebben we besloten om ook dit jaar alle Westlandse verenigingen uit te nodigen om te strijden om de officieuze titel ‘Westlands zaalvoetbalkampioen’. Gezien de vele aanmeldingen merken we dat zaalvoetbal ook onder de selectieteams een mooi uitstapje blijft tijdens de koude wintermaanden. Een goede reden ook om de spieren soepel te houden tussen Kerst en oud en nieuw.
Het deelnemersveld belooft in ieder geval veel goeds. Op voorhand lijken Westlandia, FC ’s-Gravenzande en VELO de kanshebbers, gezien het niveau waarop zij wekelijks acteren. Een aantal deelnemers waarborgt echter (verborgen of onverborgen) zaalvoetbaltalent. Voorbeelden hiervan zijn de teams van SC Monster en Westlandia zaterdag. En vorig seizoen wist Den Hoorn zich positief te onderscheiden en ver door te dringen in het toernooi. Daarnaast blijkt wekelijks uit de krantenverslagen de positieve spelopvatting van HVC ’10, Honselersdijk, KMD, Verburch zaterdag en Maasdijk, dus mogelijk dat zij voor een stuntje kunnen zorgen door de finale te behalen. Verburch zondag zal er alles aan doen om zijn huid zo duur mogelijk te verkopen en de matige seizoensstart van zich af te spelen.

Dat voorspellingen echter niet altijd veel zeggen, blijkt wel uit het feit dat VV Naaldwijk vorig jaar toch wel verrassend beslag legde op de titel. Helaas kunnen zij dit jaar niet deelnemen, vanwege het eigen snerttoernooi. Dit betekent hoe dan ook dat de wisselbokaal dit jaar in een andere kantine staat te pronken.

Sosef & v/d Knaap