F-jeugd in Sint optocht door de wijk
maandag 2 december 2013

Traditiegetrouw vierde de S.V. Honselersdijk ook dit jaar weer Sinterklaas met de F-jeugd. Op de vroege vrijdagavond werd in de kantine van ons clubgebouw op sportpark De Strijphorst verzameld voor een vossenjacht. Alle F-teams gingen met hun leiders door de Horstenwijk om zo veel mogelijk letters bij de vossen vandaan te gaan halen. De vossen, waarop door de wijk gejaagd werd, waren selectiespelers van het eerste en tweede elftal onder leiding van hoofdtrainer Piet Boon, die zelf Bob de Bouwer was. De spelers beeldden andere cartoons als de Smurfen en SpongeBob (foto 1) uit. Ze werden door Zwarte Pieten geassisteerd, die door de Sint vooruit waren gestuurd. De letters vormden uiteindelijk het woord TELEVISIESERIE te verzamelen, die samen een woord maakten. Even voor 19:30 uur verzamelde iedereen zich langs het water. Terwijl de wind door de bomen waaide klopte het hart vol verwachting bij de F-jeugd (foto 2). Om 19:30 uur kwam de boot met Sinterklaas aan bij de aanlegsteiger langs de Strijp bij de Valkehorst (foto 3). In optocht ging het vervolgens naar de kantine (foto 4), waar opperspreekstalmeester en hoofdleider bij de E-jeugd Trudie van Giesen, die het Sinterklassfeest al jaren organiseert, allereerst de selectiespelers en hoofdtrainer Piet Boon aan de F-jeugd presenteerde. Vervolgens werd Sinterklaas binnen gezongen en riep hij ieder team één voor één bij zich om te verhalen uit zijn grote boek (foto 5). Het bleek dat hij veel van de teams af wist. Tot slot riep de Sint één voor één de teamleiders bij zich om de cadeaus in ontvangst te nemen. Iedere F-speler kreeg een fleece col met de naam van onze club erop, die als muts of als shawl te gebruiken is (foto 6). Een toepasselijk cadeau met het oog op de naderende koude dagen. Nadat de Sint was uitgeluid werd iedereen weer na 20:30 uur opgehaald, omdat er uiteraard op de vroege zaterdagochtend weer gevoetbald moest worden.

Prins Group