Vanaf de bijvelden: E1 speelt VTT
dinsdag 29 oktober 2013

Vandaag in deze rubriek aandacht voor de E1, dat afgelopen zaterdag een VTT speelde. Wat dat precies inhield, dat wordt door auteur Kim van Zanten uitgebreid beschreven in het wedstrijdverslag:

"Vandaag, zaterdag 26 oktober, stond er voor de E1 een VTT op het programma. Huhh VVT…..wat is dat? Nog nooit van gehoord! U wel?
VVT staat voor Voetbal Talenten Toernooi. Oké, als we logisch nadenken komt het erop neer dat we met onze Talenten van de E1 gaan Voetballen en niet 1 wedstrijd, geen 2 wedstrijden, maar heel veel wedstrijden. Oftewel we hebben een Toernooi!"

"Klinkt leuk, maar dit toernooi stond zeker niet alleen maar in het teken van winnen. Er werd namelijk ook gekeken naar de sportiviteit van de spelers, trainers en supporters. Na elke wedstrijd krijgt het team van de scheidsrechter sportiviteitpunten, welke beoordeeld worden op teamgeest, communicatie en het aantal overtredingen. Kortom er werd dus niet alleen gelet op het feit of de bal rolt, de jongens er achteraan rennen en er soms gescoord wordt. Dit toernooi betekende duidelijk veel meer dan Talenten die aan het Voetballen zijn."

"Ja, even serieus……Derek zijn pink is echt gebroken. Na de laatste poule-wedstrijd is hij onder begeleiding van zijn pa en de moeder van Romeo met een scheve pink het ziekenhuis in gegaan. Om het ziekenhuis weer uit te kunnen en te mogen, moet je pink eerst weer recht staan. Zonder al teveel in detail te treden, begrijpt u wel dat Derek geen prettige uurtjes in het ziekenhuis heeft doorgemaakt. U bent het denk ik wel met me eens als hij deze week uitgeroepen wordt tot ‘Bikkel van de week’. Niet alleen van de E1, niet alleen van de pupillen, maar van de hele vereniging. "

"Met trots laat ik u daarom weten dat de E1, ondanks de pechvogels in ons midden, een zeer knappe prestatie hebben geleverd. Ze zijn namelijk 4de geworden!"

jem-id