Vanaf de bijvelden: deel 3
zondag 13 oktober 2013

De afgelopen voetbalzaterdag werden enkele wedstrijden afgekeurd. Vorige week zaterdag ging alles door. Door miscommunicatie werden eind vorige week de rubriek ‘van de bijvelden deel 2 & 3’ niet op de clubwebsite geplaatst. Vandaar nog deze terugblik op vorige week zaterdag.

Honselersdijk F2 won met 4-0 van Haaglandia/Sir Winston F5. Zou het aan de sportbeleving hebben gelegen? In afwachting van een corner staat de verdediger van de Rijswijkse voetbalclub nonchalant tegen de doelpaal geleund alsof hij niet helemaal met zijn gedachten bij de wedstrijd is, terwijl de spelers van S.V. Honselersdijk zich focussen op de mogelijke komst van de bal in hun richting (zie foto). Dat S.V. Honselersdijk een jonge traditie heeft in het leveren van talentvolle voetbalmeiden is bekend. Het ‘bloemenmeisje’ Beau Bongaards (haar ouders runnen De Bloemendijk in de Dijkstraat) zou in de toekomst wel eens de opvolger van Mandy van Dijk (vrouwen eredivisionist ADO Den Haag & Oranje onder 17 jaar), Nadine Noordam (Westlandia C1 & Oranje onder 15 jaar), Lisa Smeets (Westlands Vrouwenelftal) en Roos Prins (Districts meidenteam KNVB West II) kunnen worden. Ze laat zich in ieder geval niet de kaas van het brood eten (zie foto).

Voordat Honselersdijk F3 in witte shirts met maar liefst 8-0 van Verburch F3 won gingen de mannen in sponsorkledij op de teamfoto voor op hun teampagina op de clubwebsite. Shirtsponsor Sosef Ammerlaan bedacht dat het wellicht ook leuk was een teamfoto te maken boven het door de potplantenkwekerij gesponsorde reclamebord aan de tribune langs het hoofdveld. En zo geschiedde (zie foto). Daarna bewees F3 over veel schotkracht te bezitten (zie foto).

Honselersdijk F5 verloor nipt van FC ’s-Gravenzande F9. Het werd 1-2 voor onze sportieve collega’s uit Westland. Stan Steentjes keepte de afsluitende strafschoppenserie. Hier stopt hij een strafschop (zie foto). Hij sloot zelf de strafschoppenserie af (zie foto). Uiteraard niet met een kalktrap op zichzelf.

Zoomin'