S.V. Honselersdijk huldigt Nick Peters en Rino Vijverberg
zondag 23 juni 2013

Tijdens de seizoenafsluiting van de voltallige spelersgroep en begeleidingsstaf van S.V. Honselersdijk vorige week zaterdagavond in de achtertuin bij clubvoorzitter Erik Sosef werden Nick Peters als Talent van het Seizoen 2012-2013 en Rino Vijverberg als Meest Waardevolle Speler van het Seizoen 2012-2013 gehuldigd. Het uitreiken van beide prijzen (‘door en voor spelers opgezet’) waren onderdeel van het eindfeest, dat tot in de kleine uurtjes van zondag werd gevierd. Ondanks dat het eerste elftal niet van de derde naar de tweede klasse promoveerde (maar wel tot in de nacompetitie daarvoor streed) was er wel wat te vieren. Het tweede elftal promoveerde van de reserve-derde klasse naar de reserve-tweede klasse. Het is dan ook niet vreemd dat de prijswinnaars Peters en Vijverberg het afgelopen seizoen voornamelijk of vrijwel geheel in het tweede elftal uitkwamen.
Nick Peters (20) keerde medio 2012 terug van een langdurige liesblessure, die hij in zijn laatste jaar bij de A-jeugd had opgelopen. “Daarom hebben we hem met beleid terug laten komen”, zegt tweede elftaltrainer Frank van Zijl. “In het begin had hij wat moeite met regeltjes. Hij kwam nog wel eens te laat op de training. Daarom heeft hij met enige regelmaat tijdens de clubavond op donderdag in de keuken gestaan om voor de hele spelersgroep een maaltijd te helpen voorbereiden.” Peters is een echte buitenspeler. Van Zijl: “Nick is een typische linksbuiten; heel snel, een linkspoot met een goede individuele actie. Hij moet alleen nog wat meer voetbalgogme krijgen. Zijn verbeterpunten zijn samenspel, het overzicht houden voor de goal en zijn afronding. Maar Nick is een groeidiamantje, waar we als vereniging nog heel veel plezier aan kunnen beleven.”

Rino Vijverberg (34) maakte zijn debuut in S.V. Honselersdijk 1 op 25 september 1999 in de competitiewedstrijd tegen Voorschoten'97, waarvan met 3-1 verloren werd. Na 14 seizoenen en 240 in het eerste elftal speelde Vijverberg het afgelopen seizoen veelal in het tweede elftal. Onlangs kondigde hij zijn terugtreding uit het selectievoetbal aan. “De promotie met het eerste elftal en het hele vorige seizoen, dat mijn laatste in het eerste elftal was, met als afsluiting de wedstrijd tegen de profs van Sparta op 7 juli 2012, waren de hoogtepunten uit mijn voetballoopbaan.” Hoofdtrainer Piet Boon vindt het jammer dat hij Vijverberg niet eerder heeft meegemaakt. “Rino is een prima centrale verdediger, die zijn laatste jaar in het eerste nog zo veel geleerd heeft. Als ik hem eerder onder mijn hoede zou hebben gehad was hij wellicht veel verder in de voetballerij gekomen.” Vijverberg speelt volgend seizoen met zijn vrienden in het achtste elftal. Momenteel is Vijverberg de man achter de ‘Commissie Plezier & Respect’. Hij gaat dus gelukkig absoluut niet voor de club verloren.

Foto’s:
Nick Peters krijgt de prijs behorende bij ‘Talent van het seizoen 2012-2013’ uitgereikt door Piet Boon & Frank van Zijl.
Nick Peters in actie tijdens de gewonnen nacompetitiefinale Victoria’04 2 – S.V. Honselersdijk 2.
Rino Vijverberg kreeg de prijs behorende bij ‘Meest Waardevolle Speler van het seizoen 2012-2013’ uitgereikt door Piet Boon & Frank van Zijl.
Rino Vijverberg in actie tijdens de gewonnen nacompetitiefinale Victoria’04 2 – S.V. Honselersdijk 2.

jem-id